تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی آذربایجان‌غربی:

57 نوآموز در آذربایجان‌غربی سنجش شدند

  • کد خبر : 62156
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۸:۰۱
57 نوآموز در آذربایجان‌غربی سنجش شدند
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون بیش از ۵۷ هزار نوآموز در سطح استان مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

احمد امامی، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «اروم نیوز»؛ با اشاره به اهمیت سنجش نوآموزان قبل از آغاز سال تحصیلی، اظهار کرد: تمامی والدین نوآموزانی که تاکنون به مراکز سنجش مراجعه نکرده‌اند، باید تا ۱۵ شهریور فرصت باقی‌مانده را غنیمت شمارند و به مراکز تعیین‌شده مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه این اقدام ضروری است تا از ایجاد اختلال در مراحل بعدی ثبت‌نام و کلاس‌بندی مدارس جلوگیری شود گفت: در صورت عدم مراجعه به موقع، ممکن است مشکلاتی در برنامه‌ریزی‌ها و تشکیل کلاس‌های درسی به وجود آید.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: مراکز سنجش از ابتدای آبان ماه سال گذشته به صورت پیوسته فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و در طول تابستان نیز این مراکز جامع سنجش، در روزهای دوشنبه و چهارشنبه به ارزیابی نوآموزان پرداخته‌اند این برنامه منظم ادامه دارد تا از پوشش کامل همه نوآموزان اطمینان حاصل شود، هدف اصلی این است که هیچ نوآموزی از این فرایند مهم جا نماند و تمامی کودکان با آمادگی لازم وارد مرحله آموزشی شوند.

وی در خصوص نتایج حاصل از فرایند عنوان کرد: تاکنون بیش از ۵۷ هزار نوآموز در سطح استان مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند که این آمار نشان‌دهنده اهمیت و گستردگی این برنامه در تضمین کیفیت آموزشی برای تمامی نوآموزان است.

امامی با تأکید بر اهمیت همکاری والدین در این فرآیند، اظهار داشت: اگر والدین با هرگونه مشکل یا چالشی در فرایند سنجش نوآموزان خود مواجه شدند، می‌توانند به مدیران مراکز جامع سنجش و یا اداره آموزش و پرورش استثنائی استان مراجعه کرده و مشکل خود را مطرح کنند.

وی با تأکید بر اهمیت سلامت جسمانی و روانی نوآموزان در سنجش، افزود: این فرآیند نه تنها برای ارزیابی مهارت‌های تحصیلی، بلکه برای شناسایی مشکلات سلامت جسمی و روانی کودکان نیز ضروری است.

امامی تصریح کرد: شناسایی زودهنگام مشکلاتی مانند ضعف بینایی، شنوایی و یا مشکلات گفتاری، می‌تواند در پیشگیری از تأثیرات منفی این مشکلات بر روند تحصیلی کودکان بسیار مؤثر باشد.

وی همچنین به برنامه‌های حمایتی ویژه‌ای که برای نوآموزان با نیازهای خاص در نظر گرفته شده است اشاره کرد و گفت: در صورت شناسایی هرگونه نیاز خاص در فرآیند سنجش، این کودکان به مراکز تخصصی و مشاوره‌ای معرفی می‌شوند تا خدمات لازم برای آن‌ها ارائه شود، این حمایت‌ها شامل آموزش‌های ویژه، خدمات توانبخشی و مشاوره‌های تخصصی است که هدف آن‌ها ایجاد بهترین شرایط برای موفقیت تحصیلی و رشد شخصیتی این کودکان است.

انتهای خبر/م

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=62156

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.