تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

نمایشگاه خوشنویسی در بوکان گشایش یافت

  • کد خبر : 26080
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸
نمایشگاه خوشنویسی در بوکان گشایش یافت

هم‌زمان با هفته خوشنویسی نمایشگاهی از آثار خوشنویسان بوکانی در گالری شهید سلیمانی این شهرستان گشایش یافت.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اروم نیوز، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان در گفتگو با خبرنگار کانی پرس در حاشیه افتتاح این نمایشگاه که امروز برگزار شد، اظهار کرد: به مناسبت هفته خوشنویسی، ۷۲ اثر از خطاطان زبده بوکان در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

رضا عباسی افزود: این نمایشگاه به یاد هنرمند نامدار عرصه خوشنویسی بوکان لقمان نظامی هم اکنون در گالری شهید سلیمانی برپا و میزبان علاقه‌مندان است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه همه‌روزه صبح و عصر تا پایان هفته خوشنویسی پذیرای علاقه‌مندان به هنر خطاطی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان تصریح کرد: هدف از برگزاری چنین نمایشگاهی آشنایی عموم مردم و علاقه‌مندان بافرهنگ غنی ایران و هنرمندان خالق این آثار است.

وی اضافه کرد: آثار خوشنویسی این نمایشگاه نیز به روش خط شکسته‌نستعلیق و با استفاده از قلم‌نی به رشته تحریر درآمده و محتوای آنها شامل اشعار خیام، سعدی و آیات مبارکه قرآن کریم است.

عباسی عنوان کرد: هم اکنون بیش از ۴۰ نفر از هنرمندان خوشنویس دارای رتبه ممتاز در انجمن خوشنویسان بوکان عضو هستند که این مهم نشان از علاقه‌مندی هنرمندان در این شهرستان به این رشته هنری است.

وی افزود: با نگاهی به تاریخ خوشنویسی در این شهرستان با چهره‌های نامداری همچون، سهام، استاد کریم نجاری، لقمان عباسی بر می‌خوریم که تأثیر ویژه‌ای بر این هنر در منطقه داشته‌اند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان گفت: لقمان عباسی نیز جز چهار استاد برتر عرصه خوشنویسی استان است که در سال ۱۴۰۰ موفق به کسب درجه استادی از انجمن خوشنویسان کشور شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=26080

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.