به گزارش اروم نیوز به نقل از آذرنگاه، نقش صداوسیما در انتخابات دارای سه مرحله تبیین، تبلیغ و تهییج است و این سه مرحله به هم پیوسته بوده و نباید طوری باشد که همگی این مراحل در حمایت از یک نامزد خاصی باشد.
صداوسیما فراتر از منابر سخنرانی نمازجمعه و مطبوعات، باید کاملاً بیطرفانه و بدون حمایت از نامزد خاصی که احتمالا هم فامیل وی باشد، عمل کرده و صرفاً برای آگاه سازی و آماده سازی مردم از راه هنر و تبلیغات صحیح، اقدام به تحقق یافتن حماسه سیاسی و حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات کند.
دفاتر خبری رسانه ملی نیز در شهرستانها باید در برنامهای تخصصی خصوصیات و مشخصات یک نماینده مناسب را به مردم معرفی کنند، نه اینکه صرفا به بهانه پوشش دادن خبرهای شهرستان، نماینده فعلی را در آستانه انتخابات برجسته کرده و انتخاب مجدد وی را به مخاطبان القاء و تحمیل کنند.
دفاتر خبری رسانه ملی باید در برنامه های خود با در نظر گرفتن تمام جوانب انتخاباتی، راهبردهای نفوذ دشمن به انتخابات را به مردم معرفی و با طراحی برنامه های مناسب به حضور حداکثری مردم در انتخابات کمک کنند و با تهیه برنامه هایی وظایف نمایندگان و نحوه انتخاب صحیح را برای مردم شفاف کنند و هرگز نباید با شگردهای خاص خبری، مردم را به حمایت از نماینده فعلی سوق دهند، بلکه همه امکانات تبلیغاتی اعم از تریبون نمازجمعه، منابر مساجد، روزنامه ها، مطبوعات باید سعی کنند که مردم با میل و اراده خود و با آگاهی کامل به صحنه بیایند و در انتخابات ۷ اسفند ماه امسال شرکت کنند و در این بین مدیرکل صداوسیمای استان آذربایجان غربی نیز نباید اجازه دهد که امکانات دفاتر خبری شهرستانها در انحصار یک شخص خاص علی الخصوص نمایندگان فعلی مجلس قرار بگیرد.
انتهای پیام/