تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

مهم‌ترین سنگرهای حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی حجاب است

  • کد خبر : 12533
  • ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۳
مهم‌ترین سنگرهای حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی حجاب است

احمد علیجانپور در گفتگو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به نام‌گذاری روز حجاب و عفاف به مناسبت قیام خونین مردم در مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب رضاخان اظهار کرد: دخالت رضاشاه در تصمیم‌گیری‌های کلان فرهنگی و از جمله کشف حجاب، علاوه بر اینکه موجب کشته‌شدن بی‌گناهان فراوانی در جریان مقاومت علیه این تصمیم غلط […]

احمد علیجانپور در گفتگو با خبرنگار اروم نیوز، با اشاره به نام‌گذاری روز حجاب و عفاف به مناسبت قیام خونین مردم در مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب رضاخان اظهار کرد: دخالت رضاشاه در تصمیم‌گیری‌های کلان فرهنگی و از جمله کشف حجاب، علاوه بر اینکه موجب کشته‌شدن بی‌گناهان فراوانی در جریان مقاومت علیه این تصمیم غلط شد و جامعه را دچار سرخوردگی کرد.

وی تصریح کرد: این کار رضاخان باعث به‌وجودآمدن آسیب‌های اخلاقی و اختلال فرهنگی شد، آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی فراوانی را نیز بر جا گذاشت و متأسفانه در حال حاضر نیز استکبار جهانی به دنبال کشف حجاب در کشورهای اسلامی است.

رئیس دانشگاه ارومیه تصریح کرد: غرب همیشه به دنبال نفوذ در کشورهای اسلامی بوده است به دنبال ازبین‌بردن فرهنگ دینی و اسلامی است تا راحت‌تر بتواند تسلط و سیطره خود را داشته باشد، بنابراین به دنبال این است که باورها و ارزش‌های دینی مردم را تخریب کند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین سنگرهای حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های دینی و اسلامی حجاب است، افزود: لباس و پوشش یک بانو معرف فرهنگ یک جامعه است و زنان باحجاب مصونیت پیدا کرده و به جایگاه متعالی می‌رسند.

علیجانپور با بیان اینکه حجاب یک قانون و حکم شرعی است و بی‌حجابی حرام شرعی و سیاسی است، اظهار کرد: مبارزه باحجاب و عفاف دختران و زنان مسلمان در سال‌های گذشته در صدر برنامه‌های استعمارگران غربی و دولت‌های دست‌نشانده غرب بوده است.

رئیس دانشگاه ارومیه با تأکید بر اینکه در جبهه فرهنگی باید مواظب تهاجم و نفوذ فرهنگ منحط غرب باشیم، گفت: اگر ضررهای بی‌حجابی و ولنگاری و بی‌بندوباری را با زبان هنر و با زبان نرم و دلسوزانه تبیین کنیم، قطعاً بسیاری از بانوان و دختران به اهمیت حجاب پی می‌برند و آن را رعایت خواهند کرد.

علیجانپور با بیان اینکه برای حفظ عفاف و حجاب در جامعه ایرانی به جهاد تبیین نیاز داریم عنوان کرد: توجه به جهاد تبیین یکی از کلان‌راهبردهای جبهه انقلاب برای تبیین همه مسائل راهبردی نظام جمهوری اسلامی است که در بحث عفاف و حجاب تأثیرگذاری زیادی دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=12533

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.