• امروز : سه شنبه - ۱۱ شهریور - ۱۴۰۴
  • برابر با : 10 - ربيع أول - 1447
  • برابر با : Tuesday - 2 September - 2025

منتشر نشود///پیش به سوی نفاق در سال همدلی و همزبانی/ مظلومیت رسانه های دلسوز در دولت تدبیر و امید

  • کد خبر : 223542
  • ۲۵ تیر ۱۳۹۴ - ۰:۰۰

مدیرکل روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی با حمله به روابط عمومی اداره کل صنعت،معدن و تجارت استان، خبرنگارن حاضر در جلسه را طیف خاص نامیده و معترض نحوه دعوت رسانه های دلسوز و ارزشی به جلسات این اداره کل شد. به گزارش اروم نیوز، سیاسی کاری عاملی برای عقب ماندگی آذربایجان غربی است و قطعاً […]

مدیرکل روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی با حمله به روابط عمومی اداره کل صنعت،معدن و تجارت استان، خبرنگارن حاضر در جلسه را طیف خاص نامیده و معترض نحوه دعوت رسانه های دلسوز و ارزشی به جلسات این اداره کل شد.

به گزارش اروم نیوز، سیاسی کاری عاملی برای عقب ماندگی آذربایجان غربی است و قطعاً برخورد سیاسی با مسائل اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و … ضربه بزرگی به روند توسعه استان است و تجربه نشان داده که اینگونه رفتارها آثاری جبران ناپذیر دارند و باید از آن برحذر بود و عاملان آن ناجوانمردانی هستند که فضای نامناسب استان در خصوص معیارهای توسعه و پیشرفت را درک نمی کنند.

در بحث رسانه ها نیز گرچه ممکن است طیفها و جناح بندی های گوناگون وجود داشته باشد و حتی در بدبینانه ترین شرایط چشم دیدن همدیگر را نداشته باشند اما در مسائلی غیرسیاسی مانند اقتصاد، فرهنگ، ورزش و مسائل مختلف اجتماعی قطعاً در جهت منافع آذربایجان غربی و همسو با یکدیگر هستند و تنها به فکر رفع مشکلات و معضلات پیش روی توسعه استان با بیان برخی مسائل هستند و هر یک به نوعی و طریقی، یکی با زبان صریح و تند، دیگری با شیبی ملایم و درنظر گرفتن برخی ملاحظات.

از این رو لازمه توسعه پایدار آذربایجان غربی در مسائل غیرسیاسی، تلاش برای وارد نکردن غرض ورزیهای جناحی است و رسانه ها نیز نشان داده اند که در مسائل غیرسیاسی جهتگیری نداشته و متفق القول در جهت پیشرفت و تعالی همه جانبه آذربایجان غربی تلاش می کنند و در زمان لازم و حتی وقوع برخی بحرانهای سیاسی و امنیتی با یکدیگر برای حل آن متحد می شوند.

جای بسی تأسف است که برخی می خواهند این همدلی و همزبانی در رسانه های استان را زیرسؤال برده و رسانه ها را فدای بازیهای سیاسی کنند و پایه گذار رقابت ناسالم و اختلاف افکنی باشند که امری بسیار مذموم است.

آیا تاکنون در اطلاع رسانی رویدادها و رخدادهای غیرسیاسی استان و خدمات نظام و دولت در این منطقه توسط رسانه ها جهت گیری را شاهد بوده ایم؟

گفتنی است دیروز مدیرکل روابط عمومی استانداری در پنجمین نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های ادارات هم خانواده با صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی یکی از سخنرانان مراسم بود.

سخنرانی که، در قسمتی از سخنانش جلسه را به حاشیه کشاند و با ابروانی گره کرده معترض دعوت رسانه های برتر و پرمخاطب استان به این جلسه با شرایط خاصی که خود بعداً توضیح داد و منظورش را طور دیگری بیان کرد، شد.

وی باید ابتدا می بایست ظرفیت رسانه های حاضر در جلسه را با کسانی که نیامده بودند، مقایسه می کرد و بار تأثیرگذاری آنها را نیز می گفت.

مسئله ای که از سخنان دکتر افشانی مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه نیز حس شد و وی رسانه های حاضر در جلسه را قَدَر نامید و شناخت بالای خویش را از فضای رسانه ای به اثبات رساند.

حمله مدیرکل روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی به مسئول روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت استان در حالی صورت گرفت که خود وی به واسطه آشنایی با رسانه ها، واقف بر این نکته است که رسانه های حاضر در جلسه یک سروگردن بالاتر هم از لحاظ اطلاع رسانی، هم از لحاظ مخاطب و هم از لحاظ کیفیت اخبار و حرفه ای عمل کردن از برخی رسانه های غایب(که زحمت آمدن به جلسات را نمی دهند)هستند.

مسئله ای که با واکنش مسئول روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی مواجه و وی بعداً گفت که بهتر است جلسه را به حاشیه نکشانیم و الحق و الانصاف بهترین نکته قابل طرح در آن مجلسِ طرفداری از رسانه های خاص و زنجیره ای و بعضاً فرصت طلب بود.

علیزاده بعداً نیز با اشاره به اینکه به عنوان روابط عمومی اداره اش کاری با جناح بندیهای سیاسی و طیفهای مختلف حزبی ندارد و حتی آنها را نمی شناسد و فقط رسانه ها را به عنوان پل ارتباطی برای اطلاع رسانی می داند، نیت خالصانه خویش را برای خدمت بی منت و بی آلایش به اثبات رساند.

اما حال باید از مدیرکل روابط عمومی استانداری پرسید که روابط عمومی یک اداره صنعتی و اقتصادی را چرا باید به زور وارد بازیهای سیاسی کرد و به نوعی اقدامات آنها را قربانی سیاست بازی کرد. آیا شایسته است که روابط عمومی محترم اداره کل صنعت، معدن و تجارت به جای تمرکز بر اقدامات این اداره کل و اطلاع رسانی آنها، ذره بین به دست گرفته و سایتها را یک به یک رصد کند که این چه نوشت، آن چه نوشت، کدام را برای جلسه صدا کنم، کدام را صدا نکنم، کدامین را صدا کنم که مدیرکل روابط عمومی استانداری ناراحت نشود و … .

پس با این شرایط بهتر است از این پس، روابط عمومی ادارات استان قبل از برگزاری هر جلسه، لیست رسانه های دعوت شده را به استانداری ارسال کنند تا با تأیید و رضایت آنها جلسات اطلاع رسانی خدمات و اقدامات خیرشان در رسانه های گزینشی منتشر شود.

در این بین باید نکته ای را متذکر شد که تقصیر روابط عمومی های ادارات استان چیست که رسانه های مدنظر شما، راحت طلب هستند و زحمت به خود نمی دهند که در جلسات و همچنین اطلاع رسانی سریع حضوری فعال به هم رسانند و تأثیرگذاری خویش را اثبات کنند و در خوشبینانه ترین و نادرترین شرایط کپی پیست اقدامی شایع در بین برخی رسانه هاست.

مسئله ای که انتظار، رئیس اتاق بازرگانی ارومیه نیز متذکر شد و عنوان کرد که تقصیر ما نیست که دوستان خبرنگار(مدنظر مدیرکل روابط عمومی استانداری) نیامده اند. پس با این شرایط دیگر مسئله روشن و همه چیز آشکار می شود.

اما باید آشکار و مبرهن شود که طیف وسیعی از رسانه هایی که مدعی آن هستید، خبرنگار نیستند بلکه دلال خبرند.

یعنی اطلاع رسانی و خبررسانی در اولویت چندمشان قرار دارد و حتی از امورات جاری جامعه نیز بی خبرند.

این دلالان خبر در جایی که کارت هدیه باشد، بتوانند آگهی بگیرند و … شرکت می کنند و اگر بویی ببرند که اینگونه امتیازها برایشان نیست، قید خبر و رسانه را هم خواهند زد. خبرنگارنماهایی که با تغییر دولتها طلوع کرده و غروب را شاهد خواهند بود و اثر و ردی از آنها در فضای رسانه ای استان به جشم نمی خورد، قطعاً زحمت آمدن به جلسات را نیز به خود نخواهند داد و انتظاری نیز نباید از آنها داشت، چرا که برای خدمت به مقاصد سیاسی طیفی خاص افتتاح شده اند.

امتحانش مفتی و مجانی است تا با رصد رسانه های طیف خاص مدنظر مسئولان استانداری به این نتیجه رسید که اکثر قریب به اتفاق آنها فقط مسائل سیاسی مثلاً اصلاح و اعتدال را پوشش می دهند و در نهایت ناباوری بیشترشان حتی هفته ای دو یا سه خبر نیز منتشر نمی کنند و بعد ادعا دارند که رسانه هستیم. کدامین رسانه، جمع کنید تا آبروی دولت متدبران را نبرده اید؟

حال که هویت و نیت اصلی رسانه های زنجیره ای نوظهور که تا رشد و بزرگ شدن فاصله زیادی دارند تا به فضای رسانه ای استان ورود و تأثیرگذار باشند، بر همه آشکار و برملا شده و همه می دانند که آنها دغدغه مردم و حل مشکلات آنها را ندارند و فقط نماینده جریانهای سیاسیون پشت پرده هستند، لازم است نکاتی چند جهت یادآوری در تحلیل رفتار اخیر مدیرکل روابط عمومی استانداری متذکر شد:

۱- اصلی ترین هدف وی، گرفتن زهرچشم از روابط عمومی های ادارات حاضر در جلسه بود که آنها نیز از این به بعد طبق خواسته استانداری مهمانانشان را دعوت کنند تا مورد انتقاد قرار نگیرند.

۲- مدیرکل روابط عمومی استانداری که با هجمه سایتهای زنجیره ای و نوظهور که به یکباره و قارچ گونه در فضای رسانه ای استان خزیده و رشد کرده اند، روبروست ، با این کار می خواست به نوعی رضایت آنها را نیز بدست آورد.

۳- وی با این کار نشان داد که ظرفیت تحمل مخالفین و منتقدین دولت تدبیر و امید در استان را ندارد، گرچه در همان جلسه از عدالت در دعوت از رسانه ها صحبت می کرد و هدفش را اینگونه بیان کرد.

۴- با اینگونه کارها بزرگترین ضربه به همدلی و همزبانی در بین رسانه های استان صرف نظر از اختلافات و علایق سیاسی زده شده و همچنین توسعه و پیشرفت استان عقب افتاده ای مانند آذربایجان غربی که اتفاقاً خود استاندار پیش از این آمار آن را اعلام و مدیرکل روابط عمومی استانداری نیز از تعطیلی بیشتر کارخانه ها خبر داد و عنوان کرد که با یک سوم ظرفیت کار می کنند، به اولویت چندم رسانه ها بعد از اغتشاشات و یارگیری ها تبدیل می شود و عملاً رسانه ها کارایی خود را از دست می دهند.

اما باید از مدیرکل روابط عمومی استانداری این مسئله را پرسید ، رسانه هایی که مدعی آن هستید کجایند و چه تأثیری بر روند اطلاع رسانی فضای خبری استان به غیر از مسائل سیاسی دارند و آیا آنها حاضر هستند در راه رسالت خبری خویش شبانه روز و تنها برای دغدغه های مردم کوشا باشند؟

قطعاً با بررسی رتبه ها و مخاطبان سایتهای مدعیان طرفداری از دولت تدبیر و امید در استان که خود را به آن دولت در آذربایجان غربی گره زده و اتفاقاً آبروی آنها را نیز می برند و زبانزد فعالان فضای رسانه ای استان نیز هستند! می توان این نکته را پرسید که آنها از چند،چندم هستند و جایگاه رفیعشان کجاست؟

قطعاً اینگونه رفتارها نشانگر مظلومیت رسانه های دلسوز و مردمی در دولت تدبیر و امید و حرکتی به سوی نفاق در رسانه های استان و در سالی است که همدلی و همزبانی نام گرفته است.

سخن آخر، آیا جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی های مرتبط با خانواده صنعت، معدن و تجارت میتینگ و یا نشست سیاسی-انتخاباتی بود که  نیاز به یارگیری جناحی باشد؟

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=223542

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.