تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

ماکو پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی ثبت شد

  • کد خبر : 26165
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۵۴
ماکو پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی ثبت شد

سعید خلیلی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «اروم نیوز» اظهار کرد: با ورود سامانه بارشی به منطقه از دیروز در برخی مناطق جنوب استان شاهد بارش باران بودیم که بیشترین مقدار بارش‌ها در چایپاره و پلدشت ثبت شده است. وی با بیان اینکه از ابتدای مهرماه تاکنون چالدران با 33 میلی‌متر […]

سعید خلیلی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «اروم نیوز» اظهار کرد: با ورود سامانه بارشی به منطقه از دیروز در برخی مناطق جنوب استان شاهد بارش باران بودیم که بیشترین مقدار بارش‌ها در چایپاره و پلدشت ثبت شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای مهرماه تاکنون چالدران با 33 میلی‌متر بارندگی، پربارش‌ترین شهر استان گزارش شده است، تصریح کرد: چایپاره و پلدشت نیز با ثبت پنج میلی‌متر بارش پربارش‌ترین شهر در استان طی 24 سال گذشته بود.

کارشناس هواشناسی استان آذربایجان‌غربی عنوان کرد: این سامانه تا روز پنجشنبه به فعالیت خود در منطقه ادامه می‌دهد و با خروج آن به دلیل شمالی شدن جریانات، دمای هوا بین چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند.

خلیلی بیان کرد: با توجه به هشدار سطح زرد در این مدت احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها در نیمه شمالی استان دور از انتظار نخواهد بود.

وی افزود: از آنجایی که احتمال وقوع روان‌آب، لغزندگی سطح جاده‌ها و خسارت به سازه‌ها و سقف‌های موقت وجود دارد لازم است که توصیه‌های هواشناسی جدی گرفته شود.

خلیلی گفت: چون احتمال خسارت نقطه‌ای وجود دارد، ضمن احتیاط در رانندگی و فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، دستگاه‌های امدادی و اجرایی نیز آمادگی لازم را داشته باشند همچنین پاک‌سازی دهانه پل‌ها و لایروبی کانال‌ها برای جلوگیری از خسارات توصیه می‌شود.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای 24 درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین شهر و چالدران با حداقل دمای منفی دو درجه سانتی‌گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی بودند، در این مدت دمای هوا در ارومیه بین پنج و 21 درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=26165

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.