تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

غرق‌شدگی در آذربایجان غربی ۵۰ درصد کاهش یافت / میاندوآب در رتبه نخست بیشترین آمار غرق‌شدگی

  • کد خبر : 15475
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۴۸
غرق‌شدگی در آذربایجان غربی ۵۰ درصد کاهش یافت / میاندوآب در رتبه نخست بیشترین آمار غرق‌شدگی

فرزین رضازاده در گفتگو با خبرنگار حرف در خصوص آمار غرق‌شدگی در استان اظهار کرد: امسال آمار غرق‌شده‌ها در رودخانه‌ها و آب‌های پشت سد استان نسبت به چهارماهه نخست سال گذشته ۵۰ درصد کاهش‌یافته است. وی با اشاره به افزایش دمای هوا و بیشترشدن موارد غرق‌شدگی در فصل گرما تأکید کرد: هم استانی توجه داشته […]

فرزین رضازاده در گفتگو با خبرنگار حرف در خصوص آمار غرق‌شدگی در استان اظهار کرد: امسال آمار غرق‌شده‌ها در رودخانه‌ها و آب‌های پشت سد استان نسبت به چهارماهه نخست سال گذشته ۵۰ درصد کاهش‌یافته است.

وی با اشاره به افزایش دمای هوا و بیشترشدن موارد غرق‌شدگی در فصل گرما تأکید کرد: هم استانی توجه داشته باشند به‌هیچ‌عنوان در پشت سدها، مناطق سالم‌سازی نشده، داخل آب‌های سرد، رودخانه‌های ناشناس و ناایمن، شنا نکنند همچنین افرادی که داروهای خواب‌آور و شل‌کننده عضلات مصرف می‌کنند به‌هیچ‌عنوان مجاز به شناکردن نیستند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث آذربایجان غربی بیان کرد: رودخانه‌ها به‌هیچ‌عنوان محل مناسبی برای شنا نیستند و قطعاً استانداردترین محل، همین استخرهای شنا هستند که باتوجه‌به متراژ و عمق دیده شده و حضور غریق نجات با اطمینان می‌توان در آن شنا کرد.

وی عنوان کرد: مردم به تصور اینکه رودخانه‌ها عمق و خطر کمتری دارند برای شنا و تفریح وارد آن می‌شوند، درحالی‌که بیشترین آمار غرق‌شدگی مربوط به رودخانه‌ها است.

رضازاده با اشاره به‌احتمال خطر غرق‌شدگی در رودخانه‌ها و استخرهای کم‌عمق گفت: فراموش نکنید احتمال غرق‌شدگی حتی در آب‌های بسیار کم‌عمق هم وجود دارد. شهروندان توصیه می‌شود همیشه توجه جدی به علائم هشدار، تابلوهای ورودممنوع و فنس‌کشی‌ها داشته باشند.

وی با بیان اینکه بیشتری بیشترین آمار غرق‌شدگی در شهرهای جنوبی استان اتفاق افتاده است، افزود: امسال بیشترین آمار غرق‌شدگی به ترتیب در شهرستان‌ها میاندوآب، سردشت، بوکان و ارومیه و رودخانه‌های باراندوز چای و شهرچای و زاب ثبت شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=15475

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.