حجتالاسلام منصور امامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «اروم نیوز»، با تأکید بر اهمیت تحلیل مفهومی واقعه عاشورا اظهار داشت: یکی از ابعاد بسیار مهم در تحلیل این واقعه، موضوع «مکتبسازی» است بنیامیه پس از غصب خلافت، نه تنها به تقابل سیاسی با اهلبیت (ع) پرداختند، بلکه در حوزه فکری و اعتقادی نیز دست به تأسیس یک مکتب جعلی زدند.
وی بیان کرد: آنها تلاش کردند تا با الگوبرداری سطحی و نمایشی از آموزههای مکتب اهلبیت، جریان منحرف خود را بهعنوان بدیلی برای اسلام ناب معرفی کرده و بر جامعه تحمیل کنند در واقع هدف آنان ایجاد یک چارچوب دینی ظاهری بود که مشروعیتبخش به حکومت غیرالهی آنها باشد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجانغربی افزود: جریان باطل در طول تاریخ همواره با ابزار تحریف و تقلید، به دنبال مصادره مفاهیم حق به نفع خود بوده است. بنیامیه نیز سالها با جعل روایت، به تضعیف جایگاه پیامبر اکرم (ص) پرداختند تا چهره نورانی ایشان را در ذهن مردم مخدوش سازند.
وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی آنان این بود که پیامبر را از مقام عصمت و هدایتگری الهی پایین آورده و او را انسانی معمولی و حتی جایزالخطا جلوه دهند این پروژه تخریب، زمینه را برای تقدیس برخی صحابه خاص که بعدها در رأس قدرت قرار گرفتند فراهم میکرد تا با برترنمایی آنها، مشروعیت به خلافت غاصبانه بدهند و ادعای رهبری دینی و سیاسی را در قالب مکتبی ساختگی توجیه کنند.
وی با بیان یکی دیگر از تاکتیکهای انحرافی بنیامیه گفت: آنان در میان مردم اینگونه القا کردند که صرف دیدار با پیامبر اکرم (ص) نشانه فضیلت است در حالی که در مکتب اهلبیت، ملاک فضیلت، ایمان، تقوا، صداقت در پیروی از پیامبر و پایبندی به دین تا لحظه مرگ است بنیامیه تلاش کردند با سادهسازی مفاهیم، خط اصیل اسلام را به حاشیه برانند و معیارهای اصلی را تغییر دهند نتیجه این کار، گمراهی بسیاری از مردم بود که به جای حق، به ظاهر فریبنده آن دل بستند.
امامی با اشاره به شرایط فکری جهان معاصر تصریح کرد: اگر در گذشته بنیامیه مکتب باطل را با رنگ و لعاب دینی عرضه میکردند، امروز این نقش را مکتب لیبرالیسم ایفا میکند طاغوت عصر حاضر، با نفی حاکمیت الهی، انسان را به جای خدا نشانده و منافع فردی را محور تصمیمگیری قرار داده است در این مکتب، هیچگونه ارزش مطلقی وجود ندارد و همه چیز تابع میل و خواسته انسان استکحتی تأسیس حکومت و ساختارهای اجتماعی نیز بر اساس میزان سودآوری و لذت تعریف میشود، نه بر پایه عدالت و ارزشهای الهی.
وی خاطرنشان کرد: در دنیای غرب، نمودهای فرهنگی مکتب لیبرالیسم به شکلی بسیار نگرانکننده دیده میشود در آمریکا شهری به نام «شهر گناه» نهتنها وجود دارد، بلکه بهعنوان جاذبه گردشگری معرفی شده است؛ جایی که قمار، فحشا، مشروبات الکلی و سایر انحرافات اخلاقی بهصورت قانونی و علنی جریان دارد این نشاندهنده آن است که لذتگرایی بهعنوان یک اصل اساسی در سیاستگذاری فرهنگی و اقتصادی جهان لیبرال نهادینه شده و ارزشهای انسانی و الهی بهطور کامل از صحنه خارج شدهاند.
امامی افزود: در برخی کشورهای غربی، اقداماتی مانند خودکشی با کمک پزشک، مصرف آزاد داروهای روانگردان و حتی روابط غیرمتعارف، قانونی شدهاند لیبرالیسم، هرگاه به قدرت حکومتی دست پیدا میکند، زیربنای خود را نه بر عقلانیت و اخلاق، بلکه بر خشم، شهوت و هوای نفس میگذارد از اینروست که در چنین نظامی، فردی که نماد فساد، بیاخلاقی و فریب است، به ریاستجمهوری میرسد این وضعیتی است که اگر کسی نتواند آن را بشناسد، در تحلیل اهداف و سیاستهای سلطهطلبانه جهان غرب ناتوان خواهد بود.
امامی ادامه داد: لیبرالیسم نهتنها ساختار قدرت، بلکه الگوهای اجتماعی را نیز تغییر داده است امروز در نظام لیبرال، الگوهایی چون خوانندگان مبتذل، قماربازان و کلاهبرداران به عنوان افراد موفق و الهامبخش معرفی میشوند. چنین جامعهای، ارزشهای دینی، خانواده، عفاف و معنویت را نادیده میگیرد و کسانی که به این مبانی اعتراض کنند، طرد و حذف میشوند لیبرالیسم مناسک خاص خود را دارد و برای آن خط قرمزهایی تعیین کرده است که هیچ نقدی را برنمیتابد.
انتهای خبر/ م