تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

غدیر خم؛ بیانگر اهمیت و جایگاه ولایت در حاکمیت اسلامی است

  • کد خبر : 10456
  • ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۷:۵۶
غدیر خم؛ بیانگر اهمیت و جایگاه ولایت در حاکمیت اسلامی است

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسئله غدیر خم، بیانگر اهمیت و جایگاه ولایت در حاکمیت اسلامی بوده که خداوند در قرآن کریم از آن به‌عنوان مکمل دین یاد می‌کند.

به گزارش اروم نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین جواد مجتهد شبستری در گفت‌وگو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به اهمیت مسئله غدیر، اظهار کرد: مسئله غدیر به‌اندازه‌ای از اهمیت برخوردار است که خداوند در قرآن کریم از امامت و ولایت به‌عنوان مکمل دین یاد می‌کند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات قرآن کریم و روایات وارده در مورد مسئله غدیر و خطبه غدیر، افزود: در غدیر پیامبر گرامی اسلام (ص)، به دستور خداوند متعال، امیر‌المؤمنین را به‌عنوان ولی و مولا معرفی کرد.

وی با بیان اینکه ما در روایات داریم که دوام اسلام بر ولایت بوده و اساسی‌ترین مبانی موردنیاز ولایت است، گفت: ما روایات داریم که دین بر پنج ستون نماز، روزه، زکات، حج و ولایت بنا گذاشته شده و مهم‌ترین مسئله نیز ولایت است.

مجتهد شبستری با اشاره به اینکه ولایت یکی از ارکان اصلی دین اسلام است، تصریح کرد: کلید بقیه امور که به‌عنوان رکن اسلام معرفی شده، ولایت بوده و قرآن کریم نیز به آن تأکید کرده است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مسئله غدیر خم، بیانگر اهمیت و جایگاه ولایت در حاکمیت اسلامی بوده است، تصریح کرد: ولی، والی و امام پیاده‌کننده و مجری دستورات و احکام اسلامی است که مسئله غدیر نیز بر اهمیت آن تاکید دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=10456

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.