تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

سال گذشته ۱۵۶۰ پروژه نیمه‌تمام در آذربایجان غربی تکمیل شد

  • کد خبر : 15444
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۵۰
سال گذشته ۱۵۶۰ پروژه نیمه‌تمام در آذربایجان غربی تکمیل شد

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: اولویت مهم دولت و مدیران استانی پیگیری تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره بوده که در این راستا سال گذشته یک هزار و ۵۶۰ پروژه در استان مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

به گزارش اروم نیوز به نقل از کانی پرس؛ استاندار آذربایجان غربی در هفتاد و هشتمین یکشنبه‌های تولید به شهر بوکان سفر کرد تا علاوه بر دیدار با صاحبان صنایع و تولید در جریان آخرین وضعیت مصوبات دور اول سفر خود به این شهرستان قرار گیرد.

محمد صادق معتمدیان در جلسه برسی و پیگیری آخرین وضعیت مصوبات دور اول سفر استاندار به بوکان عنوان کرد: لازم است مدیران صاحبان پروژه‌های مندرج در مصوبات هم‌زمان با اتمام پروژه‌های اجرای، بدون وقفه اقدام به تجهیز آن جهت ارائه خدمات به مردم کنند.

وی افزود: هنگامی که پروژه‌ای به سرانجام می‌رسد مردم مطالبه خدمات‌رسانی خواهند داشت، پس نیاز است فوراً این پروژه تجهیز و کادر انسانی آنها نیز تأمین شود.

مقام عالی دولت در آذربایجان غربی ادامه داد: نیاز است مدیرکل دستگاه‌ها برای اتمام و تجهیز طرح‌های مندرج در مصوبات سفر پیمانکاران قابل‌اعتمادی به‌کارگیری کنند، تا پروژه‌ها طی زمان معین شده به بهره‌برداری برسند.

معتمدیان تصریح کرد: متأسفانه بعضی از مسئولان شهرستانی از پروژه‌های حوزه مدیریتی خود اطلاعات کارشناسی ندارند و این مهم ضعف بزرگی برای به سرانجام رساندن طرح‌های مذکور است.

استاندار آذربایجان غربی عنوان کرد: پروژه‌ای تصویبی برای اجرا باید بر اساس شاخص‌ها و محرومیت‌ها معرفی شوند تا منابع مالی موردنظر برای آنان مصوب شود.

وی گفت: مدیریت پروژه توسط بعضی از ارگان‌ها ضعیف است و عقب‌ماندگی چندماهه دارند که نیاز می‌باشد سریعاً این کوتاهی‌ها جبران شوند.

معتمدیان تصریح کرد: متأسفانه تعدادی از مدیران کل دستگاه‌ها به‌جای عمل‌گرایی به گفتاردرمانی روی آوردند که نیاز است این رویه تغییر و کارهای عملی و ملموسی برای مردم انجام پذیرد.

وی ادامه داد: تعهدات باید طبق برنامه پیش بروند و برابر زمان‌بندی‌های انجام‌گرفته به بهره‌برداری برسند.

معتمدیان در خصوص پروژه‌های در حال اجرای بوکان عنوان کرد: پروژه بزرگ آب‌رسانی به ۱۶۵ روستای بوکان یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های محرومیت‌زدایی در سطح کشور است.

وی گفت: در مسئله پروژه آب‌رسانی به ۱۶۵ روستای بوکان نیمی از تخصیص منابع مالی استان در حوزه محرومیت‌زدایی به این شهرستان اختصاص پیدا کرده و لازم است در انجام طرح تسریع صورت گیرد.

استاندار آذربایجان غربی افزود: مدیران کل در حوزه‌های آموزش‌وپرورش، بهداشت و درمان و ورزش و جوانان هرچه زودتر اولویت‌های خود برای اجرای پروژه‌های جدید را معرفی نمایند.

مقام عالی دولت در استان آذربایجان غربی تصریح کرد: در دولت سیزدهم پروژه‌های مخابراتی uso در ۳۹ روستای بوکان پیاده شده است؛ ولی برای پوشش صددرصدی اینترنت شهرستانی نیاز به انتقال تجهیزات است.

وی افزود: در ابتدای دولت میزان پوشش اینترنت شهرستان ۷۱ درصد بود که خوشبختانه طی دو سال گذشته این میزان به ۸۲ درصد رسیده است.

معتمدیان ادامه داد: بایستی پروژه کریدور بزرگراهی بوکان از سمت میاندوآب تا پایان سال جاری به اتمام و شاهد زیر بار شدآمد رفتن آن باشیم.

مقام عالی استان در دولت سیزدهم افزود: بسیاری از مشکلات پروژه‌های موجود به تأمین مسائل مالی برمی‌گردد که لازم است در این حوزه اقدامات کارشناسی انجام گیرد.

معتمدیان در خصوص وضعیت سکونتگاه‌های غیررسمی بوکان اظهار کرد: سکونتگاه‌های غیررسمی بوکان جزء مهم‌ترین چالش‌های مدیریتی در این شهر بوده و  نیاز است ستاد بازآفرینی پیش از هر اقدامی نگاه کارشناسی به حوزه زیرساخت‌ها (آب، برق، گاز) در این مناطق بپردازد و بعداً نیاز منطقه به پروژه‌های موردنیاز همچون مدرسه، مراکز بهداشتی، تفریحی برای آن تعریف شود.

وی گفت: متأسفانه در بوکان و در ستاد بازآفرینی این شهرستان عملاً هیچ اقدامی صورت نگرفته و اکنون پروژه‌ای برای تصویب و اجرا وجود ندارد.

معتمدیان افزود: بوکان باید در اولویت اداره کل‌های راه و شهرسازی و معاونت عمرانی استانداری در حوزه ستاد بازآفرینی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: باید مشکلات منطقه دامداران بوکان توسط نهادهای مرتبط در شهرستان پیگیری و بی‌تردید حل شود.

استاندار دولت سیزدهم در آذربایجان غربی عنوان کرد: خوشبختانه امروز مشکلات تمام شهرستان‌ها بر اساس اولویت شناسایی شده است و می‌توانیم امیدوار باشیم چالش‌های استان را با برنامه‌ریزی و کار کارشناسی برطرف کنیم.

معتمدیان ادامه داد: اولویت مهم دولت و مدیران استانی پیگیری تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره است که تنها در سال گذشته یک هزار و ۵۶۰ پروژه در استان مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: امروز یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در مجموعه دولت، حل مشکلات مردم است؛ زیرا بسیاری از اعتراضات مردمی ناشی از انباشته‌شدن مشکلات آنان می‌باشد که می‌تواند به‌راحتی و با یک مصوبه آن را برطرف کرد.

وی افزود: گزارش‌های کاغذی به درد نمی‌خورد و بنده اصلاً علاقه‌ای به این گزارش‌ها ندارم و نیاز است مدیران اقدامات عملی و اجرای بر روی زمین و ملموس برای مردم را در جلسات عنوان کنند.

معتمدیان گفت: باید ظرف ۲۰ روزه ستاد بازآفرینی شهرستان مشکلات مردم را با شاخص‌های اولویت‌دار و ارائه راهکارهای کارشناسی مشخص کنند و آن را جهت تصویب به استان اعلام نمایند

مقام عالی استان ضمن هشدار جدی به همه دستگاه‌های استانی گفت: علت کوتاهی و تقصیر دستگاه‌ها در کسب مجوزها باید مشخص شود که چرا باید برای استعلامات ۱۳ گانه یک سال طول بکشد، باید حتماً بازرسی استانداری این مهم را پیگیری و با ارگان‌های خاطی به‌شدت برخورد نماید.

وی افزود: یا به مردم قول ندهیم یا اگر مدیران قول دادند و مصوبه‌ای تصویب کردند تا انتها و رسیدن به حصول نتیجه پیگیر باشند.

معتمدیان در خصوص بودجه مصوب بوکان در سال گذشته و جاری نیز عنوان کرد: اعتبار شهرستان بوکان در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۷۵ میلیارد تومان بوده که از این میزان، ۱۲۷ میلیارد معادل ۷۶ درصد آن تخصیص‌داده‌شده است.

وی اظهار کرد: بودجه شهرستان در سال جدید ۲۴۲ میلیارد بوده که نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۴۵ درصدی می‌باشد که این مهم نشان می‌دهد این شهرستان از بالاترین رشد افزایش منابع مالی در سطح استان در سال جاری برخوردار بوده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=15444

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.