به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «اروم نیوز»؛ علی مکرم در آئین اختتامیه ششمین جشنواره ابوذر که با حضور جانشین فرمانده سپاه آذربایجانغربی، مسئول قرارگاه فضای مجازی استان، مسئولان، خبرنگاران و مدیران اصحاب رسانه و فعالان عرصه اطلاعرسانی برگزار شد، با بیان اینکه رسانه در حقیقتگویی، امیدآفرینی و پاسداری از ارزشهای انقلاب اسلامی نقشی حیاتی دارد، اظهار کرد: این جشنواره فرصتی برای تجلیل از خبرنگاران و فعالان رسانهای متعهد است که در خط مقدم جنگ نرم قرار دارند و با قلم و بیان خود چراغ راه جامعه را روشن میکنند.
وی با عذرخواهی بابت تأخیر در برگزاری جشنواره افزود: محورهای جشنواره امسال بر اساس شعار سال شامل جهاد تبیین، پیوند رسانه و صنعت، مقابله با آسیبهای اجتماعی، دستاوردهای انقلاب اسلامی، نقش بسیج در حوزههای مختلف، امید و نشاطآفرینی در جامعه و خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی بود.
رئیس بسیج رسانه آذربایجانغربی تصریح کرد: در این دوره از جشنواره ۵۹۳ اثر به دبیرخانه ارسال شد که از این میان ۳۷۶ اثر به مرحله داوری راه یافت.
وی تصریح کرد: آثار ارائه شده در قالبهای متنوعی چون گزارش خبری، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، تیتر، اینفوگرافی، موشنگرافی، عکس، کلیپ، گزارش ویدئویی، مستند و پادکست به جشنواره ارائه شد که نشاندهنده تلاش، دقت و تعهد خبرنگاران استان در انعکاس واقعیتها و ارتقای آگاهی عمومی است.
مکرم با اشاره به تشکیل جلسات شورای سیاستگذاری جشنواره گفت: تمامی مراحل داوری آثار توسط هیأت داوران مستقل انجام شد و بسیج رسانه هیچ دخالتی در این روند نداشت تا عدالت و شفافیت در انتخاب آثار برتر حفظ شود.
رئیس بسیج رسانه آذربایجانغربی با تأکید بر اینکه خبرنگاران متعهد امروز سنگرداران عرصه جنگ نرم هستند، ادامه داد: رسانه زمانی ارزشمند است که امید را تقویت کند، دستاوردها را برجسته سازد و در کنار نقد منصفانه، چراغ راه آینده باشد.
مکرم در ادامه خاطرنشان کرد: بسیج رسانه خود را همراه و پشتیبان اصحاب رسانه میداند و در مسیر آموزش، توانمندسازی و حمایت از فعالان این عرصه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد و امیدواریم این جشنواره سرآغازی برای انسجام بیشتر رسانهها و بهرهمندی بهتر از ظرفیتهای آنان در مسیر خدمت به مردم باشد.
گفتنی است که؛ برگزاری جشنواره ابوذر در شرایطی صورت گرفت که تحولات رسانهای و افزایش نقش شبکههای اجتماعی، اهمیت جریانسازی صحیح و جهاد تبیین را بیش از گذشته برجسته ساخته است که توجه به محورهایی همچون پیوند رسانه و صنعت و مقابله با آسیبهای اجتماعی، میتواند نقش رسانههای استانی را در مدیریت افکار عمومی و تقویت سرمایه اجتماعی دوچندان کند.
انتهای خبر/ م