تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

دومین جشنواره سراسری اتودهای نمایشی در بوکان پایان یافت

  • کد خبر : 24526
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۲۴
دومین جشنواره سراسری اتودهای نمایشی در بوکان پایان یافت

مراسم اختتامیه دومین جشنواره سراسری اتودهای نمایشی کشور با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در محل سالن شهید سلیمانی بوکان برگزار شد.

به گزارش اروم نیوز به نقل از کانی پرس، مراسم اختتامیه دومین جشنواره سراسری اتودهای نمایشی کشور با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در محل سالن شهید سلیمانی بوکان برگزار شد.

در این مراسم فرماندار بوکان در سخنانی ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم ( ص)، گفت: این برهه زمانی نمود یک رویداد ارزشمند و مستند از هم زیستی، تنوع و رنگین‌کمان بودن سرزمین پهناور ایران اسلامی را نشان داد.

خشایار صنعتی افزود: هنرمندان در این چند روز با به نمایش گذاشتن توانمندی‌های خود، عناصر فرهنگی اقوام و مناطق مختلف کشور ایران، جلوه‌های قوام‌دهنده فرهنگ را به تصویر کشیدند، فرهنگی که تجلی‌بخش ایرانی و اسلامی بودن مردمان ما است.

وی ادامه داد: هنرهای نمایشی بازتاب تحولات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و مذهبی پیرامون خود هستند.

فرماندار بوکان تصریح کرد: هنرهای نمایشی به‌عنوان عرصه فرهنگ‌ساز، عنصر قوام‌دهنده فرهنگ هستند.

صنعتی عنوان کرد: نمایش با بهره‌گرفتن از این عناصر و خرده‌فرهنگ‌های موجود در کشورمان که بیانگر توانمندی عرضه فرهنگی در جامعه است در طراحی و انتقال مفاهیم فرهنگی و در ساخت‌وساز آن نقش به سزایی ایفا می‌نماید.

وی ادامه داد: نمایش یا به تعبیر مردم منطقه” شانو” هویت مشخصی از فرهنگ خود را به نمایش می‌گذارند و توانمندی برقراری ارتباط مثبت با مخاطب را به نحو احسن معنا می‌کنند و در پناه این ارتباط‌گیری مستقیم، خلأها و حفره‌های موجود در مسائل مختلف جوامع امروزی را، ترمیم و بازسازی می‌کنند.

صنعتی گفت: با به‌کارگیری این بازوی توانمند اجتماعی (نمایش) به‌عنوان تأثیرگذارترین عرصه برای قشر تأثیرگذار جامعه، و همچنین بستر فرهنگ‌ساز مشکلات و آسیب‌های اجتماعی موجود به حداقل خواهد رسید و زمینه انتقال مفاهیم و بازسازی اصالت‌ها نیز فراهم خواهد شد.

فرماندار بوکان با اشاره به نقش مدیران شهرستانی در شکل‌گیری و برگزاری جشنواره‌های مختلف، تصریح کرد: اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار با فعال‌سازی گروه فرهنگی، فعالین و انجمن‌های مردم‌نهاد حوزه هنری شهرستان با به‌کارگیری توان حداکثری به‌منظور معرفی برنامه‌های خاص و ویژه جهت استفاده مردم لایق بوکان، بستر را برای فعالیت هنرمندان بیش‌ازپیش فراهم کنند.

وی ادامه داد: در راستای توسعه و اعتلای فرهنگ و هنر، باید تمامی عوامل تأثیرگذار در پیشبرد و تقویت این عنصر مهم در جامعه پیش از پیش معرفی و شناسانده شود.

صنعتی افزود: هنرمندان منطقه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های متعدد در شهرستان توانسته‌اند قابلیت‌ها و استعدادهای خوبی را در تمامی زمینه‌های فرهنگی، هنری، مذهبی، ادبی به نمایش بگذارند و قطعاً نقطه مثبتی در معرفی شهرستان بوکان تلقی می‌گردند.

فرماندار بوکان بیان کرد: جامعه توانمند هنری شهرستان بوکان با وجود مفاخر و هنرمندان توانمند و جوانان باانگیزه می‌تواند با حمایت نهادهای ذی‌ربط در توسعه فعالیت‌های هنری خود موفق عمل نماید.

وی یادآور شد: بوکان شهر نامداران هنر و فرهنگ من‌جمله زنده‌یاد حسن زیرک، آقایان شیرزاد و امیری و دیگر فرهیختگان گذشته و معاصر است.

صنعتی ادامه داد: آثار این بزرگان جزو عناصر فرهنگ‌ساز، احیاکننده ارزش‌های تمدن‌ساز ایرانی و مسبب همگرایی اجتماعی است؛ لذا برپاست که در روند تحول و مسیر مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانه بهترین راهکار که استفاده از بازوی توانمند فرهنگ بومی و سپردن این امر خطیر بر دوش متولیان آن را پیشه نماییم

دومین دوره جشنواره سراسری اتودهای نمایشی بوکان در سطح ملی و با حضور هنرمندان تئاتر از سراسر کشور به میزبانی بوکان برگزار شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=24526

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.