تاریخ : یکشنبه, ۲۹ مهر , ۱۴۰۳ 17 ربيع ثاني 1446 Sunday, 20 October , 2024

دفاع مقدس بهترین الگوی مقاومت در گام دوم انقلاب است

  • کد خبر : 21147
  • ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
دفاع مقدس بهترین الگوی مقاومت در گام دوم انقلاب است

امام جمعه ماکو گفت: ایده مقاومت در مقابل کفار، اجانب و مستکبران یک ایده کاملاً قرآنی است و مبنای اعتقادی و دینی دارد.

به گزارش حرف رُک به نقل از مرزداران، حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امام‌جمعه شهرستان ماکو در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه با بیان اینکه از دفاع مقدس به‌عنوان الگوی مقاومت و قوی‌شدن در گام دوم انقلاب اسلامی نام‌برده‌شده است، گفت: چه در زمان جنگ تحميلي و چه الان يک عده‌اي از زبان دشمن سخن مي‌گويند که هزینه‌سازش کمتر از هزینه مقاومت است، درحالی‌که ایده مقاومت در مقابل کفار، اجانب و مستکبران یک ایده کاملاً قرآنی است و مبنای اعتقادی و دینی دارد؛ چون مبنای این مقاومت پیامی است که همه انبیای الهی برای آن مبعوث شدند.

وی افزود: همه پیامبران الهی یک پیام واحد برای انسان‌ها داشتند؛ اینکه فرمودند ما در هر امتي رسولي برانگيختيم تا خداي يكتا را بپرستيد و از طاغوت اجتناب كنيد.

امام‌جمعه ماکو با بیان اینکه طاغوت آن نیروی شیطانی است که می‌خواهد خود را جای خدا بگذارد و مصداق آن در عصر حاضر آمریکا است، تصریح کرد: جبهه استکبار با محوریت آمریکا و قبل از آمریکا با محوریت انگلیس سال‌های طولانی بر کشورهای اسلامی سلطه داشتند، اما با تحقق انقلاب اسلامی بر مبنای آموز‌ه‌های دینی، مقاومت در منطقه شکل گرفت و مقاومتی که امروز از آن صحبت می‌شود مقاومت در مقابل استکبار است، و آمریکا به‌عنوان طاغوت زمان است و به‌طورقطع حفظِ عزّت، استقلال و هویت دینی مسلمانان در گرو همین مقاومت و ایستادگی است.

وی با اشاره به حضور رئیس‌جمهور در سازمان ملل، گفت: رئیس‌جمهور گفت عهدشکنی آمریکایی‌ها و عمل‌نکردن به تعهدات از سوی اروپایی‌ها برای خیلی‌ها روشن، آشکار و مبرهن است. ازیک‌طرف مذاکره می‌کنند و از طرفی دیگر تهدید؛ کدام انسان عاقل، در میان مذاکرات، با کسانی که انسان را با شورای حکام و سایر مجامع، تهدید می‌کند، مذاکره می‌نماید.

حجت‌الاسلام هاشمی اضافه کرد: جبهه استکبار در طول تاریخ و با محوریت قدرت‌های مختلف به چیزی کمتر از سلطه بسنده نکرده و نمی‌کند و این سلطه هم جز با پایمال‌کردن عزت و هویت دینی مسلمانان برای او حاصل نمی‌شود، و این همان نکته‌ای است که خداوند در قرآن کریم تصریح کرده است؛ هرگز يهود و نصاري از تو راضي نخواهند شد، تا به طور كامل، تسليم خواسته‏هاي آنها شوي، و از آيين تحريف یافته آنان، پيروي كني.

وی با اشاره به راهبرد مقام معظم رهبری در مقابل تحریم‌ها گفت: مقام معظم رهبري، راهبردي که در مقابل تحريم‌ها اتخاذ نمودند، اقتصاد مقاومتي است. يعني تحديد دشمن را در مورد اقتصاد بايد به فرصت تبديل کنيم؛ لذا حدود ده سال است که شعارهاي سال را با عنوان شعار اقتصادي تعريف مي‌کنند. يعني امروز دشمن در جبهه اقتصاد با ما مي‌جنگد.

امام‌جمعه ماکو تصریح کرد: حضرت آقا امسال را نيز به نام سال مهار تورم و رشد تولید نام‌گذاری کردند، يعني امسال بر همه، اعم از مسئولين و مردم لازم است تا هرگونه مانعي را که در پیشروی توليد قرار گرفته، بردارند.

وی گفت: رئیس جمهور در حالی در سازمان ملل حضور پیدا کرد که ده‌ها برگ برنده در زمینه‌های مختلف در دست خود داشت.

حجت‌الاسلام هاشمی در پایان اذعان کرد: باید به این نکته اعتراف کنیم که حضور نماینده محترم مردم ایران در سازمان ملل، یک حضور پیروزمندانه و مقتدرانه بود.

هم‌چنین سرهنگ پاسدار غلامعباس مرادزاده فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماکو قبل از خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه در خصوص هفته دفاع مقدس مطالبی ایراد کرد.

وی تصریح کرد: این هفته در واقع نمودار مجموعه‌ای از برجسته‌ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از حریم این سرزمین است. روزهایی که ذره‌ذره خاک میهن اسلامی‌مان، سربلندی ملتی را شهادت می‌دهد که سرفرازانه در مقابل دنیای کفر و استکبار، مقاوم‌تر از کوه ایستادگی نموده و بر بلندای قله افتخار، بیرق آزادگی را به اهتزاز درآوردند.

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=21147

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.