به گزارش ارومنیوز، طی روزهای گذشته پیامهای مردمی مبنی بر دریافت مبالغ اضافی از بیماران و بهخصوص همراهان بیمار در بیمارستانهای سازمان تامیناجتماعی نظیر بیمارستان امام رضا(ع) ارومیه به این رسانه رسید.
پس از ارائه مدارک پرداخت هزینه برای همراهان بیمار توسط اربابرجوع بیمارستان امام رضا(ع) و تایید صداقت آنها در این زمینه، خبرنگار ارومنیوز سراغ مسئولین مرتبط در سازمان تامین اجتماعی آذربایجانغربی رفت تا نسبت به بررسی موضوع و رسیدن به نتیجه اقدام کند.
در همین راستا، طی تماس تلفنی با مدیرعامل تامین اجتماعی استان مشخص شد که رسیدگی به بیمارستانها جزو وظایف مدیریت درمان این سازمان بوده و باید مشکلات مربوط به تخلفات در بیمارستانها از این مدیریت پیگیری شود.
پس از پیگیریهای خبرنگار این رسانه از مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی آذربایجانغربی، به دلیل حضور مکرر وی در جلسات و برنامهها سراغ معاون این مدیر رفتیم تا توضیحات وی در زمینه تخلفات رخداده در بیمارستانهای طرف قرارداد سازمان را بشنویم.
«رامین زارع» مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجانغربی، در گفتوگو با خبرنگار ارومنیوز، در خصوص دریافت هزینه اضافی در بیمارستانهای این سازمان، اینگونه بیان داشت که «به جز دریافت فرانشیز معمول برای همراه بیماران در اتاقهای خصوصی بیمارستانها، هیچگونه هزینه اضافی دیگری برای بیماران اتاقهای عمومی دریافت نمیشود.»
وی، ادامه داد: در اتاقهای عمومی و در شرایط عادی، در صورتیکه همراه بیمار یک نفر باشد هزینهای از وی دریافت نمیشود ولی گاهی بیماران تقاضای ۲ همراه دارند که در اینصورت برای همراه دوم هزینه دریافت میشود.
مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی آذربایجانغربی، عنوان کرد: خدمات برای بیمهشدگان تامین اجتماعی در بیمارستانها کاملا رایگان بوده و هیچ هزینهای از این عزیزان دریافت نمیشود.
وی، در خصوص بیمارستانهای سازمان تامین اجتماعی در ارومیه، گفت: در مرکز آذربایجانغربی تنها در بیمارستانهای امام رضا(ع)، پلیکلینیک تخصصی فاطمیه و نیز پلیکلینیک تخصصی حضرت ولیعصر(عج) جزو درمانگاههای سازمان هستند که تمام خدمات آنها رایگان است.
زارع، خاطرنشان کرد: از دیگر بیمهها نیز در این مراکر تنها هزینه فرانشیز دریافت میشود و هزینه مازادی از بیماران و همراهان آنها دریافت نمیشود.
با وجود توضیحات معاون مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجانغربی، دردی که برای بیماران و همراهان آنها قابل لمس است، تخلفات رخداده در زمینه دریافت هزینه اضافی است که باید برای حل آن چارهاندیشی شود.
حال یا بیمارستان بهصورت تخلفآمیز اقدام کرده یا اینکه اتفاقات دیگری دز پشتپردهها رخ می دهد. به هر حال باید مدیران مربوطه در این زمینه هماهنگی و بررسی و پیگیریهای لازم را داشته باشند.
بیمههای درمانی که بر روی دفترچههای آن بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی با مضمون « ما میخواهیم اگر کسی در خانوادهای مریض شد، آن خانواده جز رنج بیمارداری، رنج دیگری نداشته باشد»، باید تبلور این فرمایش صریح رهبری باشند.
به امید روزی که تخلفات اداری حداقل را در بخش بیمههای درمانی شاهد باشیم…
انتهای پیام/