تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

خرید تضمینی گندم در سیلوهای شهرستان مهاباد

  • کد خبر : 15570
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
خرید تضمینی گندم در سیلوهای شهرستان مهاباد

به گزارش پایگاه خبری اروم نیوز؛ جلال محمودزاده در گفتگو با هالان 24 اظهار کرد: با تشکیل جلسات پی‌درپی برای تعیین نرخ تضمینی مجلس با مدیریتی و برنامه‌ریزی برای خرید گندم به مبلغ 15 هزار تومان توسط وزیر جهاد کشاورزی تعیین و کتباً اعلام شده است.  وی افزود؛ در حال حاضر قیمت خرید گندم با […]

به گزارش پایگاه خبری اروم نیوز؛ جلال محمودزاده در گفتگو با هالان 24 اظهار کرد: با تشکیل جلسات پی‌درپی برای تعیین نرخ تضمینی مجلس با مدیریتی و برنامه‌ریزی برای خرید گندم به مبلغ 15 هزار تومان توسط وزیر جهاد کشاورزی تعیین و کتباً اعلام شده است.

 وی افزود؛ در حال حاضر قیمت خرید گندم با مبنای 15 هزار تومان برای هر کیلوگرم تعیین شده است که بر این ترتیب خرید گندم از کشاورزان در مناطق گرمسیر اتمام یافته و در مناطق سردسیر نیز خرید گندم ادامه دارد.

 نماینده مردم مهاباد و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: خرید گندم در سیلوهای مهاباد از اوایل فصل برداشت گندم تا به امروز نسبت به سال گذشته 33 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قادر به مستقیم اعتراض به قیمت مصوب شده توسط شورای قیمت‌گذاری نیست و این امکان وجود ندارد؛ زیرا تصمیمات این شورای قطعی و قانونی هستند، و دولت ملزم است این قیمت را رعایت کند

محمودزاده تأکید کرد: درباره نرخ تصویب شده برای گندم در سال جاری، گروه کارشناسی اولیه پیشنهاد قیمت 16 هزار و 700 تومان را اعلام کرده بود. اما به دلایلی، شورای کارشناسی قیمت تصویب شده را به 15 هزار تومان کاهش داد.

وی عنوان کرد: این تصمیم نه‌تنها باعث افزایش نرخ خرید تضمینی گندم در سال جاری نشده است، بلکه قابل‌ذکر است که 1700 تومان پایین‌تر از پیشنهاد اولیه گروه کارشناسی است.

 انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=15570

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.