به گزارش اروم نیوز؛ علی رغم ایجاد تکنولوژی های گوناگون در بیمارستانها جهت پاسخگویی سریع و آسان به مراجعه کنندگان و کاهش تردد و شلوغی در مراکز درمانی متأسفانه همچنان سرگردانی و بلاتکلیفی بیماران در مراکز درمانی مشاهده می شود بطوریکه گاها بیماران در مراکز درمانی چندین ساعت در انتظار رسیدن نوبت منتظر می مانند.
به دنبال گلایه های شهروندان از اتلاف وقتشان در بیمارستانها خصوصا آزمایشگاهها و خدمات دهی لاک پشتی به بیماران سری به یکی از بیمارستانهای ارومیه زدیم و همانطور که یکی از شهروندان گلایه کرده بود متوجه شدیم بیماری که ناشتا برای آزمایش به آزمایشگاه مراجعه کرده نزدیک ظهر است که هنوز موفق به دادن نمونه خون نشده است.
حال سوال اساسی اینجاست که اولاً آیا جوابی که بیماران از این آزمایشگاه تحویل میگیرند باتوجه به طولانی بودن مدت نمونه دهی صحیح است ثانیاً فرد سالخورده ای که علاوه بر بیماری توان گرسنگی را ندارد چگونه تا ظهر بایدناشتا بماند و در آخر سر به علت افت شدید قند خون با سرگیجه و سردرد راهی خانه شود.
بنا به اظهارات یکی از بیماران که از وضعیت نابسامان آزمایشگاه بیمارستانهای دولتی گلایه مند بود خدمات دهی کند پرسنل از یک طرف و وجود یک نفر که در آزمایشگاه نمونه گیری می کند از طرف دیگر موجبات اتلاف وقت و در نهایت موجبات نارضایتی مراجعه کنندگان به این مراکز را فراهم می کند.
فرد سالخورده ای ضمن اعلام نارضایتی از این اوضاع اظهار میکرد که علاوه بر آنکه توان انتظار طولانی مدت را ندارد ضعف ناشی از ناشتا بودن را نیز نمیتواند تحمل کند چگونه باید ساعات طولانی مدت در انتظار رسیدن نوبت بماند؟
این فرد در ادامه گفت:بعلت اینکه توان مالی لازم برای مراجعه به سایر مراکز آزمایشگاهی را ندارد ناگزیر است که این وضعیت را تحمل کند تا شاید گلایه های آنان به گوش مسئولین برسد تا برای این مشکل چاره اندیشی کنند.
این مطالب گوشه ای از درد دل یکی از بیماران مراجعه کننده به این مرکز بود که به جد از مسئولین درخواست می کرد تا به وضعیت ناگوار بیمارستانها و آزمایشگاهها رسیدگی کنند.