تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

حق بر سلامت یکی از ارکان حقوق عامه است

  • کد خبر : 26853
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
حق بر سلامت یکی از ارکان حقوق عامه است

حسین مجیدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی <<اروم نیوز>> حق سلامتی را یکی از شقوق حقوق عامه شهروندان عنوان کرد و اظهار داشت: باید با اتخاذ یک رویکرد متعهدانه توسط مسئولان امر شاهد کاهش سوانح رانندگی تا پایان سال ۱۴۰۲ باشیم. وی تصریح کرد: تقویت پایش‌های تصویری، لزوم افزایش اعتبارات استانی در راستای […]

حسین مجیدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی <<اروم نیوز>> حق سلامتی را یکی از شقوق حقوق عامه شهروندان عنوان کرد و اظهار داشت: باید با اتخاذ یک رویکرد متعهدانه توسط مسئولان امر شاهد کاهش سوانح رانندگی تا پایان سال ۱۴۰۲ باشیم.

وی تصریح کرد: تقویت پایش‌های تصویری، لزوم افزایش اعتبارات استانی در راستای صیانت از جان شهروندان، حضور مستمر پلیس در جاده‌ها و درون شهرها، تأمین روشنایی در محورهای مواصلاتی و گردنه‌ها، ایجاد یوترن و دوربرگردان‌ها در جاده ارومیه مهاباد، ارومیه سرو از جمله اقداماتی است که مسئولان مربوطه باید در اولویت خود در راستای صیانت از جان شهروندان قرار دهند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی افزود: همچنین خودداری از حرکت خودروهای سنگین در محورهای ممنوع شده، تعریض جاده‌ها، رفع و اصلاح نقاط حادثه‌خیز، نصب پل‌های عابر پیاده در شهرها، توقیف وسایل نقلیه پرخطر و محرومیت از رانندگی رانندگان مخاطره‌آمیز را در راستای کاهش تصادفات را خواستار شد.

مجیدی وظیفه نظارت بر اجرای مصوبات را بر عهده پلیس‌راه و راهور استان عنوان کرد و گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲ بایستی نقاط حادثه‌خیز اصلاح و عقب‌ماندگی‌های استان دراین‌خصوص رفع شود.

وی تأکید کرد: اگر شاهد ترک فعل مسئولان در این زمینه باشیم و حادثه‌ای ناشی از ترک فعل و تقصیر مدیران روی دهد، پلیس مکلف است در گزارش خود مسئولیت حقوقی و حقیقی مدیران را نیز درج کند و مدیر مربوطه از حیث ترک فعل تحت تعقیب قضایی قرار خواهد گرفت.
انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=26853
  • نویسنده : نجیبه معصومی سرای

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.