تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

حقابه دریاچه ارومیه باید تامین شود

  • کد خبر : 57536
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۸:۲۱
حقابه دریاچه ارومیه باید تامین شود
رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌‌غربی گفت: با توجه به شرایط مناسب این روزها حقابه دریاچه ارومیه باید به صورت ۱۰۰ درصد تامین شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «اروم نیوز»، ناصر عتباتی ظهر روز دوشنبه ۲۰ فروردین ماه دومین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال آذربایجان‌‌غربی که با حضور مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و سایر اعضای شورا در سالن امامت دادگستری استان برگزار شد، اظهار کرد: این استان شرایط خاص ویژه‌ای از لحاظ منابع طبیعی و پوشش گیاهی دارد و خداوند نگاه و عنایت خاصی به این استان داشته است.

وی در این جلسه با تقدیر از تمامی مدیران و متولیان که با یک نگاه صحیح و درک درست در حوزه بیت‌المال و انفال تلاش می‌کنند گفت: همه ما امانت‌دار این نعمت‌های الهی هستیم و باید از آن مراقبت و صیانت کنیم و اجازه، غارت، تجاوز و تعرض به آن را ندهیم.

رییس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی بیان کرد: این جلسه به منظور بیان دغدغه‌مندی و نیازمندی‌های اعضای جلسه در حوزه کاری خود تشکیل شده است و از روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی نیز انتظار است با هماهنگی و هم‌فکری به تناسب و با اهداف مشخص کار را شروع و به سرانجام برسانند و هدفشان صیانت و حفاظت از بیت‌المال با برنامه و درک درست از نیازمندی‌های حوزه قضایی باشد.

عتباتی عنوان کرد: تثبیت بیت‌المال در بستر اسناد کادستر، تثبیت مالکیت اشخاص و شهروندان که امنیت روانی آنها را در بر دارد و تقویت اقدامات پیشگیرانه در حوزه کاری از دیگر اقداماتی است که باید رعایت شود.

رئیس شورای حفاظت از حقوق بیت‌المال با اشاره به اهمیت محیط‌زیست استان تاکید کرد: با توجه به شرایط مناسب این روزها حقابه دریاچه ارومیه باید به صورت ۱۰۰ درصد تامین شود.

وی تاکید کرد: اقدامات قضایی گسترده‌ای در خصوص صیانت از دریاچه ارومیه با رویکرد پیشگیری در دست اقدم است.

عتباتی در پایان تاکید کرد: باید بیت‌المال خط قرمز همه مجموعه باشد و هیچ‌گونه اهمال و مماشات در حفاظت از آن پذیرفته شدنی نیست.

جلوگیری از زمین‌خواری اولویت قوه‌قضایی است

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه گفت: در سال گذشته 15 جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال با 130 مصوبه تشکیل شده که تماماً در راستای صیانت و مراقبت از اموال عمومی و انفال بوده است و اقدامات بسیار خوبی در این خصوص صورت گرفته است.

وی افزود: امسال نیز دستگاه قضایی در حوزه پیشگیری از زمین‌خواری و تغییر کاربری برنامه‌های ویژه‌ای دارد و ورودهای جدی و بازدارنده در این حوزه دارد.

در ادامه جلسه هر یک از اعضای جلسه به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد و در پایان از مدیران کل ادارت ثبت اسناد و املاک، محیط ‌زیست، معاونت اقتصادی اداره اطلاعات و مدیر‌عامل شرکت توزیع برق استان که در حوزه صیانت و حفاظت از بیت‌المال و اموال عمومی سازمان متبوع اقدامات موثری داشته‌اند با تقدیم لوح تقدیر توسط دکتر عتباتی تجلیل به عمل آمد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=57536

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.