تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

حجم آب ذخیره شده سد مهاباد کاهش یافته است

  • کد خبر : 25317
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱:۰۰
حجم آب ذخیره شده سد مهاباد کاهش یافته است

به گزارش پایگاه خبری اروم نیوز، خالد رحمانی مدیر امور آب مهاباد در گفتگو با خبرنگار هالان-۲۴ اظهارکرد: در مهرماه سال گذشته، حجم آب ذخیره شده در سد مهاباد به مقدار ۷۲ میلیون مترمکعب بود. اما در سال جاری، به دلیل کمبود بارندگی و کاهش آب ورودی از رودخانه‌ها، حجم آب در این سد کاهش‌یافته […]

به گزارش پایگاه خبری اروم نیوز، خالد رحمانی مدیر امور آب مهاباد در گفتگو با خبرنگار هالان-۲۴ اظهارکرد: در مهرماه سال گذشته، حجم آب ذخیره شده در سد مهاباد به مقدار ۷۲ میلیون مترمکعب بود. اما در سال جاری، به دلیل کمبود بارندگی و کاهش آب ورودی از رودخانه‌ها، حجم آب در این سد کاهش‌یافته است.

وی عنوان کرد: امسال تراز سد مهاباد به یک هزار و ۳۴۲ متر کاهش‌یافته است. نسبت به سال گذشت ۲ متر کمتر شده است.

مدیر امور آب مهاباد  تصریح کرد: باتوجه‌به کاهش حجم آب ذخیره شده در پشت سد، امسال رهاسازی آب برای کشت پاییزه که سال گذشته پنج میلیون مترمکعب بود، انجام نخواهد شد؛ بنابراین، کشاورزان در این فصل نباید انتظار رهاسازی آب را داشته باشند.

رحمانی افزود: سال گذشته ۴۳۱ میلی‌متر بارش در ایستگاه سنجش باران تاج سد مهاباد ثبت شده بود، اما در سال جاری این مقدار به ۳۴۴ میلی‌متر کاهش‌یافته است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۸۲ میلیون مترمکعب آب از مخزن سد مهاباد به سمت دریاچه ارومیه و آبیاری مزارع کشاورزی رهاسازی شد، گفت: از محل رهاسازی آب، علاوه بر آبیاری کشاورزان این شهرستان در مجموع ۶ هزار مگاوات برق تولید شده بود.

سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون مترمکعب ظرفیت نام‌گذاری شده و ۱۷۲ میلیون مترمکعب ظرفیت قابل‌استفاده است که علاوه بر تأمین آب شرب شهر، بالاتر از ۱۲ هزار هکتار از مناطق کشاورزی در این شهرستان را نیز پوشش داده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=25317

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.