تاریخ : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ 15 ربيع ثاني 1446 Friday, 18 October , 2024
فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی خبر داد:

توقیف خودروهای حامل کالای قاچاق در سرو

  • کد خبر : 62492
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶
توقیف خودروهای حامل کالای قاچاق در سرو
فرماندهی مرزبانی آذربایجان غربی از توقیف هفت دستگاه خودرو و کشف بیش از ۱۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در گمرک مرزی سرو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری «اروم نیوز» محمد احمدی از توقیف هفت دستگاه خودرو و کشف بیش از ۱۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در گمرک مرزی سرو خبر داد و اظهار کرد: با هدف مبارزه با مخلان اقتصادی و پیشگیری از سوءاستفاده برخی عناصر فرصت‌طلب، مرزبانان مستقر در گمرک مرزی سرو با نظارت و پایش دقیق خودروهای عبوری، موفق به کشف مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق شدند که به صورت ماهرانه جاسازی شده بودند.

وی افزود: مرزبانان طی چند عملیات مختلف، در بازرسی فنی از خودروهای ورودی به کشور، ۷ دستگاه خودرو را توقیف کرده و موفق به کشف ۱،۵۱۹ عدد انواع عینک، ۱،۲۱۷ قلم داروی کمیاب خارجی، ۵ دستگاه تفکیک مواد معدنی و ۵۹۸ قلم انواع اقلام آرایشی و بهداشتی شدند.

احمدی همچنین اشاره کرد که ارزش مجموع اقلام مکشوفه بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال برآورد شده است. در این زمینه ۷ نفر متهم دستگیر و پس از تکمیل پرونده مقدماتی، به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی ادامه داد: مرزبانی آذربایجان غربی به طور مداوم در راستای تامین امنیت اقتصادی و اجتماعی کشور، با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت مقابله خواهد کرد.

احمدی تصریح کرد: این اقدامات، تنها بخشی از تلاش‌های مستمر مرزبانی استان آذربایجان غربی در راستای مقابله با قاچاق کالا و حفظ امنیت اقتصادی کشور است. سردار احمدی تأکید کرد که با استفاده از تجهیزات پیشرفته و آموزش‌های تخصصی، مرزبانان توانسته‌اند به‌طور مؤثری بر فعالیت‌های غیرقانونی نظارت کنند.

وی همچنین از همکاری و همیاری مردم در گزارش‌دهی موارد مشکوک به مقامات ذی‌ربط تقدیر کرد و افزود: همکاری جامعه در مبارزه با قاچاق کالا نقش حیاتی دارد و انتظار داریم مردم با هوشیاری بیشتر، در شناسایی و گزارش‌دهی به مراجع ذی‌صلاح ما را یاری کنند.

احمدی در ادامه به اهمیت حفظ سلامت جامعه اشاره کرد و گفت: کالاهای قاچاق نه تنها به اقتصاد کشور آسیب می‌زنند، بلکه می‌توانند به سلامت عمومی نیز لطمه بزنند. ما مصمم به ادامه این مسیر هستیم تا با همت تمامی نهادها، امنیت و رفاه را برای مردم به ارمغان بیاوریم.

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: تمامی اقدامات لازم برای ادامه بازرسی‌ها و کشف محموله‌های قاچاق به‌طور مرتب انجام خواهد شد و به هیچ‌گونه فعالیت غیرقانونی اجازه نمی‌دهد که در مرزهای کشور ریشه دواند.

انتهای خبر/ و

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=62492

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.