تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

تمهیدات لازم برای مواجهه با بارش‌های پاییزی اندیشیده شود

  • کد خبر : 19909
  • ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۴۹
تمهیدات لازم برای مواجهه با بارش‌های پاییزی اندیشیده شود

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار میاندوآب گفت: باتوجه‌به اعلام هشدار بارندگی، وقوع سیلاب و آب‌گرفتگی در روزهای آتی، باید تمهیدات لازم توسط متولیان امر اندیشیده شود.

به گزارش اروم نیوز به نقل از زرین خبر، معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار میاندوآب در جلسه کارگروه مدیریت بحران این شهرستان که به‌منظور بررسی و اتخاذ اقدامات پیشگیرانه دررابطه‌با اعلام هشدار ستاد مدیریت بحران آذربایجان غربی نسبت به بارش‌های پاییزی، گفت: دغدغه تمامی مسئولان جلوگیری از تلفات مالی و جانی شهروندان در مواقع بحرانی است.

ناصر سلمان‌زاده با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان از سلامت ماشین‌آلات، آمادگی نیروهای انسانی اطمینان حاصل کنند، افزود: راهداری و دهیاری‌های شهرستان نیز در صورت ضرورت پای‌کار خواهند بود.

وی گفت: شهرداری توجه ویژه‌ای نسبت به بازگشایی و رفع انسداد مسیرهای عبور آب‌های سطحی از ابتدا تا انتهای مسیر داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار میاندوآب با اشاره به اینکه باتوجه‌به اعلام هشدار بارندگی، وقوع سیلاب و آب‌گرفتگی در پایین‌دست رودخانه‌های زرینه‌رود و سیمینه‌رود دور از انتظار نخواهد بود، تصریح کرد: امور آب اقدامات پیشگیرانه و بازبینی دایک‌ها، مسیل‌ها و دریچه‌های کانال‌های آب را مدنظر قرار دهد.

بر اساس آنچه که در شبکه‌های اجتماعی و اخبار منتشر شده است، مدل‌های هواشناسی جهانی پاییز پربارشی را برای سال ۱۴۰۲ در ایران پیش‌بینی می‌کنند که امیدواریم میاندوآب نیز از این بارش‌های پاییزی خوبی که در راه ایران است بی‌نصیب نماند و بهره خوبی از آنها ببرد که قطعاً این موضوع آرزوی همه مردم ایران اسلامی نیز است.

در این زمینه ضیاییان رئیس مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی می‌گوید که امسال پاییز پر بارشی را تجربه می‌کنیم و میزان بارندگی‌ها از میانگین ۳۰ سال گذشته بیشتر خواهد بود.

هم چنین امیرحسین نقشینه کارشناس هواشناسی هم در خصوص شرایط آب‌وهوایی پاییز می‌گوید: پدیده ال‌نینو کل خاورمیانه را تحت‌تأثیر قرار داده و باعث می‌شود که بارش و دما تحت‌تأثیر این شرایط قرار گیرد و میزان بارندگی‌ها در برخی از مناطق بیشتر از نرمال شود.

از سوی دیگر معمولاً بارش باران، این رحمت الهی ولو به مدت یک یا دو ساعت در میاندوآب نیز سبب می‌شود که دریاچه‌های موقتی در خیابان‌ها و کوچه‌های مختلف این شهر و نیز در کنار جوی‌ها شکل بگیرد و همین امر سبب بروز مشکلاتی برای مردم این شهر می‌شود که مدت‌هاست بر لزوم چاره‌اندیشی و برنامه‌ریزی برای این موضوع تأکید می‌شود.

واقعیت این است که آب‌گرفتگی معابر در میاندوآب، مشکل چندین و چند ساله میاندوآبی‌هاست که به‌رغم انتقادات بسیار هنوز هیچ راه‌حل دائم و حتی موقتی برای رفع آن ارائه یا اجرا نشده است و یا اگر هم ارائه شده، تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.

اکنون نیز باتوجه‌به بارش‌های خوبی که کارشناسان در هفته‌های آینده پیش‌بینی می‌کنند، لذا شایسته است تا اقدامات و پیش‌بینی‌ها و پیشگیری‌های لازم از سوی متولیان امر در میاندوآب برای جلوگیری از بروز مسائل و مشکلات همیشگی اندیشیده شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=19909

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.