تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

تفرقه‌افکنی سناریو همیشگی دشمنان اسلام است

  • کد خبر : 23457
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
تفرقه‌افکنی سناریو همیشگی دشمنان اسلام است

به گزارش پایگاه خبری اروم نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نمازجمعه ارومیه، که در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت ولادت باسعادت رسول اکرم (ص)، اظهار کرد: مسئله ایجاد حکومت در دیدگاه پیامبر اکرم ( ص) یک اصل است؛ بنابراین باید دین […]

به گزارش پایگاه خبری اروم نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نمازجمعه ارومیه، که در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت ولادت باسعادت رسول اکرم (ص)، اظهار کرد: مسئله ایجاد حکومت در دیدگاه پیامبر اکرم ( ص) یک اصل است؛ بنابراین باید دین اسلام یک نظام و حکومت داشته باشد.

وی با تأکید بر حفظ وحدت میان مسلمانان، افزود: وقتی دل‌های مسلمین در یک جامعه به هم نزدیک باشد، عملاً راه نفوذ دشمن بسته می‌شود.

امام‌جمعه ارومیه تصریح کرد: مسلمانان باید با الگوگرفتن از روش و سیره پیامبر (ص) تلاش کنند که اتحاد و یکدلی را در جامعه اسلامی گسترش دهند و اجازه ندهند کسانی به نام اسلام چهره این آئین نورانی را خدشه‌دار کنند.

وی با بیان اینکه، تفرقه‌افکنی سناریو همیشگی دشمنان اسلام است، تصریح کرد: همواره در طول تاریخ بین انسان‌های بصیر و آگاه، وحدت حاکم بود؛ اما تفرقه و جدایی عامل نابودی عزت و سربلندی یک ملت شده است.

قریشی گفت: وحدت به جامعه اسلامی حیات می‌بخشد و اسلام و قرآن و شخصیت رسول خدامحوری‌ترین عناصری هستند که می‌توانیم با تأسی به آنها گردهم آمده و بر ریسمان الهی چنگ بزنیم و از تفرقه و بی‌اخلاقی دوری بجوییم.

وی با بیان اینکه، اختلاف بین شیعه و سنی توطئه‌ای برنامه‌ریزی‌شده از سوی دشمنان است، بیان کرد: مسلمانان باید هوشیار باشند و بدانند حفظ وحدت در صدر اسلام موجب انسجام مسلمانان شده و تفرقه نیز باعث شکست و رسوایی می‌شود.

وی ضمن تبریک روز آتش‌نشانی و ایمنی با بیان اینکه کار آتش‌نشانی خدمت به همه جامعه و انسان‌ها است، گفت: اگر شخصی جان یک انسان را نجات دهد گویی جان تمام انسان‌ها را نجات داده و همین موضوع نشان‌دهنده جایگاهی است که این کار نزد خداوند دارد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به‌روز جهانی سالمندان بیان کرد: در دین اسلام تأکید شده سالمندان را عزیز بشماریم بنابراین فرهنگ تکریم سالمندان باید در جامعه نهادینه شود و از بردن پدران و مادران پیر و سالخورده به خانه سالمندان تا نهایت امکان خودداری شود و فرزندان نسبت به تکریم و اکرام پدران و مادران سالمند خود بکوشند.

وی افزود: سالمندان برکت زندگی امروز هستند و در دین مبین اسلام نیز احترام به سالمندان بسیار تاکید شده است.

انتهای خبر /

 

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=23457

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.