تاریخ : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ 15 ربيع ثاني 1446 Friday, 18 October , 2024
رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی مطرح کرد:

تعلیق عضو شورای شهر سردشت به‌دلیل رشوه‌گیری

  • کد خبر : 61961
  • ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۸:۱۷
تعلیق عضو شورای شهر سردشت به‌دلیل رشوه‌گیری
رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان غربی از صدور کیفرخواست برای متهمین پرونده اخذ رشوه 6 عضو شورای شهر سردشت خبر داد.

ناصر عتباتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «اروم نیوز» از صدور کیفرخواست برای متهمین پرونده اخذ رشوه 6 عضو شورای شهر سردشت خبر داد و اظهار کرد: در اردیبهشت ماه سال جاری با گزارش مرجع امنیتی مبنی بر اخذ رشوه توسط 6 عضو شورای شهر سردشت، موضوع به دستور دادستانی این شهرستان تحت بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با دستور قضایی و تحقیقات انجام شده، 9 نفر که 6 نفر از آن‌ها از اعضای شورای شهر سردشت بودند به جرم رشاء و ارتشاء تحت تعقیب قرار گرفته و دستگیر شدند که در تحقیقات مقدماتی توسط بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب سردشت، مشخص شد که 6 نفر از اعضای شورای شهر سردشت جمعاً مبلغ 32 هزار دلار از سه متهم دیگر رشوه دریافت کرده‌اند که با توجه به گزارش مرجع امنیتی و تحقیقات انجام شده، بزه ارتکابی توسط این افراد محرز شد و پرونده با صدور کیفرخواست به منظور صدور رای به محاکم کیفری دو ارسال شد.

رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان‌ غربی تصریح کرد: با توجه به صدور کیفرخواست، مراتب تعلیق متهمین اعلام شده و این افراد از تاریخ صدور کیفرخواست از عضویت در شورا معلق خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه که دادگستری آذربایجان غربی با قاطعیت با هرگونه فساد و تخلف در هر سطحی برخورد می‌کند، گفت: این پرونده نمونه‌ای از تلاش‌های بی‌وقفه دستگاه قضایی برای مبارزه با فساد و ارتقاء شفافیت در نهادهای دولتی است.

عتباتی با تاکید بر اهمیت نقش نظارتی و کنترلی دستگاه‌های قضایی و امنیتی، خاطرنشان کرد: همکاری نزدیک میان این نهادها می‌تواند به شناسایی و برخورد سریع و قاطع با هرگونه تخلف و فساد کمک کند.

وی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک به فساد، موضوع را به مراجع مربوطه اطلاع دهند تا با همکاری عمومی، محیطی پاک و عاری از فساد در جامعه ایجاد شود.

عتباتی همچنین به اهمیت آموزش و فرهنگ‌سازی در زمینه مقابله با فساد اشاره کرد و افزود: آگاهی‌بخشی به عموم مردم و تقویت ارزش‌های اخلاقی و دینی می‌تواند نقش موثری در کاهش فساد و تخلفات داشته باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=61961
  • نویسنده : علی اصغریان

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.