تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

تالاب گروس مهاباد برای چندمین بار طعمه حریق شد

  • کد خبر : 24273
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵
تالاب گروس مهاباد برای چندمین بار طعمه حریق شد

به گزارش اروم نیوز، فاروق سلیمانی رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست مهاباد در گفتگو با خبرنگار هالان-۲۴ گفت: ۲۰۰ هکتار از نیزارهای تالاب فصلی گروس این شهرستان در پی حریق قربانی شده و به دلیل شدت باد خاموش‌کردن این آتش غیرممکن به نظر می‌رسد. وی عنوان کرد: حریق 10 مهر ماه ساعت یک ظهر در این […]

به گزارش اروم نیوز، فاروق سلیمانی رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست مهاباد در گفتگو با خبرنگار هالان-۲۴ گفت: ۲۰۰ هکتار از نیزارهای تالاب فصلی گروس این شهرستان در پی حریق قربانی شده و به دلیل شدت باد خاموش‌کردن این آتش غیرممکن به نظر می‌رسد.

وی عنوان کرد: حریق 10 مهر ماه ساعت یک ظهر در این تالاب فصلی آغاز شده است و تاکنون دو گروه مجهز آتش‌نشانی، مأموران یگان حفاظت محیط‌ زیست و تعداد زیادی از ساکنان روستاهای اطراف برای کنترل آتش به حاشیه این تالاب آمده‌اند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست مهاباد بیان کرد: باتوجه‌به حضور به‌موقع گروه مجهز آتش‌نشانی، به دلیل عدم دسترسی خودروهای آتش‌نشانی به محل حادثه، خشک‌بودن بوته‌ها و به علت وزش باد شدید مهار کردن این حریق تاکنون ناموفق بوده است.

وی افزود: باتوجه‌به ارتفاع نیزارها و گستردگی باتلاق، اطفای حریق در این محیط غیرممکن به نظر می‌رسد و آتش هر لحظه بزرگ‌تر می‌شود. نیروهای حاضر تنها قادرند تا قسمتی از آتش را کنترل کنند، درحالی‌که شعله‌های دیگر در مناطق دیگر تالاب درحال گسترش است.

سلیمانی اظهار کرد: تلاش برای مهار و خاموش‌کردن این حریق همچنان ادامه دارد و پس از مهار آن، علت و آسیب‌های ناشی از این حادثه مورد بررسی قرار می‌گیرد و به عموم اعلام خواهد شد.

گفتنی است؛ تالاب فصلی گروس با بیش از پنج هزارهکتاری مساحت در نزدیکی تالاب بین‌المللی کانی برازان و از تالاب‌های اقماری جنوب دریاچه ارومیه به شمار می‌رود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=24273

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.