تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

بوکان میزبان دومین جشنواره اتودهای نمایشی کشور می‌شود  

  • کد خبر : 20417
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
بوکان میزبان دومین جشنواره اتودهای نمایشی کشور می‌شود  

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان از برگزاری جشنواره اتودهای نمایشی کشور در بوکان خبر داد.

به گزارش اروم نیوز، رضا عباسی در خصوص جزئیات این جشنواره به خبرنگار کانی پرس گفت: دومین دوره اتودهای نمایشی از دهم مهرماه به میزبانی شهرستان بوکان برگزار می‌شود.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان افزود: این جشنواره به مدت سه روز در سالن فرهنگ‌سرای سردار سلیمانی برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: فراخوان برگزاری دومین دوره جشنواره سراسری اتودهای نمایشی در خردادماه ۱۴۰۲ منتشر و در نهایت ۳۱۳ اثر از ۲۸ استان کشور به دبیرخانه ارسال شد.

عباسی تصریح کرد: در نهایت هیئت ارزیابی و انتخاب آثار ۳۶ اثر از ۲۲ استان کشور را بدون اولویت انتخاب نمودند.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان ادامه داد: ۱۵۰ نفر به‌عنوان شرکت‌کنندگان و عوامل اجرایی در این سه روز مهمان شهر بوکان هستند.

وی افزود: آثار منتخب و انتخاب شده در سه روز به اجرای نمایش خواهند پرداخت و در نهایت گروه‌های برتر توسط هیئت داوران انتخاب خواهند شد.

عباسی به جزئیات آثار ارسال شده به جشنواره نیز اشاره و تصریح کرد: بیشترین گروهی نمایشی از استان‌های آذربایجان غربی با هشت و تهران پنج اثر در این جشنواره حضور دارند.

رئیس فرهنگ و ارشاد بوکان اظهار کرد: تهران، کردستان، آذربایجان غربی، خراسان رضوی و شمالی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، زنجان، فارس، اصفهان، خوزستان، بوشهر، مازندران، گیلان، لرستان، البرز، کرمان، همدان، مرکزی و گلستان استان‌های هستند که توانستند مجوز حضور در دومین جشنواره اتودهای نمایشی کشور در بوکان را دریافت کنند

وی ادامه داد: علاوه بر برگزاری دومین جشنواره سراسری اتودهای نمایشی بوکان، کنسرت رضا صادقی و برگزاری مولودی‌خوانی به مناسبت هفته وحدت نیز در این شهرستان برگزار می‌شود.

این مسئول فرهنگ و هنر بوکان عنوان کرد: برگزاری ۱۲ نمایشگاه مختلف هنری، عکاسی، نقاشی، خوشنویسی در این شهرستان برگزار شده است.

عباسی عنوان کرد: از اول سال جاری تا کنون چهار کنسرت موسیقی هنرمندان در این شهرستان برگزار شده است.

وی تصریح کرد: در شش ماه اول سال هشت نفر بیمه هنرمندان، ۲۵ نفر هنرکارت و ۱۴ نفر وام مشاغل خانگی را از این اداره دریافت کردند.

عباسی خاطرنشان کرد: دو محفل انس با قرآن و یک جمع خانی از برنامه‌های دیگر این اداره طی شش‌ماهه اول سال جاری بوده است.

نخستین دوره جشنواره منطقه‌ای اتودهای نمایشی بوکان به دبیری «کاوه محمدزاده» با ارسال ۸۶ اثر نمایشی و انتخاب ۲۶ اثر توسط هیأت انتخاب برای راهیابی به مرحله نهایی جشنواره در روزهای ۴ و ۵ مرداد ماه ۱۴۰۱ در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوکان برگزار شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=20417

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.