• امروز : جمعه - ۱۷ مرداد - ۱۴۰۴
  • برابر با : 14 - صفر - 1447
  • برابر با : Friday - 8 August - 2025

به جای تبلیغات چیپس و پفک و نوشابه، معضل پنهان کاری و خیانت را رسانه ای کنید

  • کد خبر : 253612
  • ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۰:۰۰

عضو انجمن روانشناسان ایران گفت: به جای تبلیغات چیپس و پفک و نوشابه که مدام از رسانه ملی تبلیغ می‌شود، به طور رایگان بخشی از سمینار‌ها و همایش‌ها با محوریت پیشگیری از طلاق عاطفی و خیانت در رسانه ملی تبلیغ و به مردم نشان داده شود. دکتر پروانه صفایی مقدم، در گفت و‌گو با خبرنگار […]

عضو انجمن روانشناسان ایران گفت: به جای تبلیغات چیپس و پفک و نوشابه که مدام از رسانه ملی تبلیغ می‌شود، به طور رایگان بخشی از سمینار‌ها و همایش‌ها با محوریت پیشگیری از طلاق عاطفی و خیانت در رسانه ملی تبلیغ و به مردم نشان داده شود.

دکتر پروانه صفایی مقدم، در گفت و‌گو با خبرنگار اروم نیوز، پدیده پنهان کاری زوجین را بسیار نگران کننده و عاملی برای طلاق عاطفی در روابط  زوج‌ها دانست و گفت: امروزه متاسفانه  پنهان کاری در روابط زوج‌های جوان بسیار رواج پیدا کرده است که حجم بسیاری از پرونده‌های طلاق و ویزیت‌های مشاوره به موضوع  پنهان کاری اختصاص یافته است. زوج‌هایی که به مراکز مشاوره  رجوع می‌کنند وقتی علت اختلاف  آن‌ها را سوال می‌کنیم درصد بسیاری از آن‌ها موضوع  پنهان کاری و خیانت همسرشان را مطرح می‌کنند که متاسفانه بسیاری از این پرونده‌ها در نهایت منجر به طلاق و جدایی زوج‌ها می‌شود.

عضو سازمان علوم شناختی ایران تصریح کرد: در سالیان قبل، خیانت و پنهان کاری در روابط  آقایان بیشتر دیده می‌شد و این مسئله رنجش و به نوعی افسردگی در خانم‌ها را به وجود اورده بود اما متاسفانه امروزه  پنهان کاری در خانم‌های متاهل هم رسوخ پیدا کرده است و همین مسئله باعث شده تا شیرازه خانواده‌ها از هم پاشیده شود و این از نگاه روانشناسی چه در آقایان و چه در خانم‌ها یک معضل جدی اجتماعی محسوب می‌شود که  باید از سوی مسئولین مربوطه  به این موضوع توجه بیشتری شود.

این روانشناس، از عملکرد برخی مسئولین مربوطه  در راستای عدم توجه به نظام خانواده‌ها انتقاد کرد و افزود: در طول سال شاهد بریز و بپاش از سوی برخی دستندرکاران کشور هستیم که نتیجه این کار‌ها حاصلی جزء خرج کردن بیت المال نداشته است  در حالی که مسئولین در کشور کمتر به موضوع طلاق عاطفی در روابط زوج‌ها  توجه داشته اند که متاسفانه منشاء بسیاری از مشکلات جامعه شناخته شده است.

صفایی مقدم ادامه داد: به جای تبلیغات چیپس و پفک و نوشابه  که  مدام از رسانه ملی تبلیغ می‌شود و جزء ضرر و به خطر انداختن سلامت جامعه سود دیگری ندارد، به طور رایگان بخشی از سمینار‌ها و همایش‌ها با محوریت پیشگیری از طلاق عاطفی  و خیانت در رسانه ملی تبلیغ و به مردم نشان داده شود تا افراد جامعه با سبک و سیاق سبک زندگی برتر بهتر آشنا شوند اما متاسفانه هنوز که هنوزه رسانه به این عامل مهم آسیب اجتماعی توجه چندانی نداشته است.

محل کار محیطی امن برای پنهان کاری زوج‌ها

عضو انجمن  روانشناسان ایران افزود: متاسفانه یکی از محیط‌هایی که پنهان کاری زوجین بیشتر اتفاق می‌افتد محل کار هر یک از زوجین است، این در حالی است که آقا یا خانم هر کدام سیمکارت مخصوص به خود را دارند که طرف مقابل اطلاعی از آن ندارد و رابطه‌هایی در خارج از خانه شکل می‌گیرد که متاسفانه دور از شان  یک آقا یا خانم ایرانی است.

وی معنویت و صداقت را بهترین راهکار برای حفظ کیان خانواده برشمرد و با بیان این مطلب خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین علت‌های پنهان کاری در رابطه زن و شوهری، نبود معنویت و ارتباط با خداوند است که باعث شده تا هر کدام از زوج‌ها بدون ترس و حجب و حیایی دست به خیانت بزنند، در حالی که آمار نشان داده است که زوج‌هایی که از معنویات بالایی برخوردار هستند کمتر به همسران خود خیانت کرده اند و این موضوع  باید در کنار صداقت و رو راستی  با همسر جزء لاینفک زندگی زوج‌های جوان شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=253612

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.