تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

بزرگداشت شهیدان باهنر و رجایی؛ نماد مقاومت در برابر تروریسم

  • کد خبر : 18063
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
بزرگداشت شهیدان باهنر و رجایی؛ نماد مقاومت در برابر تروریسم

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری اروم نیوز؛ هشتم شهریور، روزی است که در تقویم ایران به عنوان بزرگداشت شهادت دو اسوه دولتمردی و دو مومن به انقلاب و اسلام و امام(ره) تجلیل می‌شود. این دو شهید، به نام‌های باهنر و رجایی، با تاخیر دو ماه پس از انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و […]

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری اروم نیوز؛ هشتم شهریور، روزی است که در تقویم ایران به عنوان بزرگداشت شهادت دو اسوه دولتمردی و دو مومن به انقلاب و اسلام و امام(ره) تجلیل می‌شود. این دو شهید، به نام‌های باهنر و رجایی، با تاخیر دو ماه پس از انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و ترور ناموفق مقام معظم رهبری در ششم تیرماه سال ۱۳۶۰، به شهادت رسیدند. این اقدام تروریستی با هدف ضربه به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

شهیدان باهنر و رجایی از جمله شخصیت‌هایی بودند که تا آخرین لحظه زندگی‌شان، در راه تحقق آرمان‌های انقلاب و اسلام و تثبیت اراده الهی قرار گرفتند. ترورهای متعددی که به دستار عوامل تروریستی به وقوع پیوست، از جمله ترورهای سریالی منافقین، با هدف ضعیف کردن نهادهای دولتی و حکومتی، به عنوان بخشی از این تروریسم شناخته می‌شوند.

در واقع در فرهنگ سیاسی، ترور از ریشه لاتین terror به معنای ترس و وحشت گرفته شده و به رفتار و اعمال فرد یا گروهی اطلاق می شود که از راه ایجاد ترس، وحشت و استفاده از زور می خواهد به هدف سیاسی خود برسد. در زبان فارسی هم ترور به معنای ترس زیاد، بیم و هراس و خوف و وحشت است و تروریست به عامل ترور، طرفدار ترور، آدم کش یا کسی که برای رسیدن به هدف خود کسی را به طور غافلگیرانه بکشد یا ایجاد وحشت و هراس کند، گفته می شود.

عمر ترور و تروریسم به قدمت بشریت است. تروریسم به همه اعصار، همه قاره ها و همه آیین ها تعلق دارد و نمی توان پدیده آشکار اضطراب و حس ناامنی در برابر دشمن نامرئی را که بر همه جا چنگ انداخته نادیده گرفت؛ گرچه می توان پیشینه تروریسم را به دوران جنگ سرد و رقابت میان دو ابرقدرت شرق و غرب برای ضربه زدن به دیگری نسبت داد.

در واقع پدیده تروریسم به عنوان یکی از بزرگترین چالش‌های جهانی محسوب می‌شود. این پدیده منجر به فاجعه‌های انسانی، خسارات جانی و اقتصادی عظیمی شده است. تروریسم، تهدید جدی برای امنیت و پایداری جوامع مختلف است و نیازمند همکاری بین‌المللی و توجه به راهکارهای جامعه بین‌المللی برای مبارزه با این پدیده است.

روز مبارزه با تروریسم، فرصتی است تا جامعه جهانی به همدیگر یک پیام صلح و همبستگی ارسال کنند و توانایی مشترک خود را در مقابله با تروریسم نشان دهند. توجه به تجارب کشورها در مبارزه با تروریسم و ترویج فرهنگ صلح و امنیت برای ایجاد جهانی پایدار و بدون تروریسم امری ضروری است.

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=18063

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.