تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی مطرح کرد:

برگزاری پیاده‌روی جاماندگان اربعین در آذربایجان‌غربی

  • کد خبر : 62186
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷
برگزاری پیاده‌روی جاماندگان اربعین در آذربایجان‌غربی
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین امسال در بیش از ۱۷ نقطه از استان، با طول مسیری حدود ۵۰ کیلومتر، برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام رحمان خضرلو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «اروم نیوز» ضمن تسلیت اربعین سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، شعار اربعین امسال را «کربلا طریق الاقصی» اعلام و اظهار کرد: مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین امسال در بیش از ۱۷ نقطه از استان، با طول مسیری حدود ۵۰ کیلومتر، برگزار خواهد شد.

خضرلو افزود: در این پیاده‌روی، بیش از ۱۱۰ موکب برای پذیرایی و ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی به خانواده‌ها، نوجوانان، جوانان و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) آماده و مهیا شده است.

وی افزود: پیاده‌روی و اجتماع جاماندگان اربعین حسینی (ع) به صورت مردمی و با مشارکت تمامی دستگاه‌ها، سازمان‌های دولتی، تشکل‌ها و هیئات مذهبی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، با دعوت از مردم استان برای حضور در این پیاده‌روی، مسیرهای حرکت و اجتماع مردم را به شرح زیر اعلام کرد: در ارومیه، از میدان شهدا تا مزار شهدای باغ رضوان؛ در خوی، از میدان ولیعصر تا گلزار شهدا؛ در چالدران، از مسجد صاحب‌الزمان تا مقبره سید صدرالدین؛ در ماکو، از مسجد محله تازه تا مسجد جامع؛ در تکاب، از خیابان انقلاب مقابل شهرداری تا مصلای حضرت بقیةالله الاعظم (عج)؛ و در سلماس، از فلکه یادبود تا گلزار شهدا پیاده‌رویی انجام خواهد شد.

خضرلو ادامه داد: در میاندوآب، مسیر پیاده‌روی از حوزه علمیه خواهران تا مزار شهدای گمنام، در نقده از روبروی شهرداری (میدان امام خمینی، فلکه شهرداری) تا مزار شهدا، در محمدیار از شهرداری تا روبروی پلیس‌راه نقده – مهاباد، و در شاهین‌دژ مراسم عزاداری و محفل جاماندگان اربعین حسینی از اذان مغرب در حسینیه مزار مطهر شهدای گمنام و اجتماع مادران و کودکان در مسجد سیدالشهدا (ع) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در شهرستان شوط، مسیر از مسجد رسول اکرم (ص) تا مسجد جامع، در چایپاره از مسجد جامع قره‌ضیاءالدین تا مزار شهدای گمنام (پارک ملت)، در پیرانشهر تجمع جلوی موکب اهل‌سنت در کارخانه قند، در باروق از امامزاده غریب تا گلزار شهدا، و در چهاربرج از میدان امام خمینی (ره) تا بقعه تاج‌الدین خواهد بود. در بسیاری از بخش‌ها، روستاها و مناطق نیز پیاده‌روی به‌صورت خودجوش و مردمی برگزار می‌شود.

خضرلو خاطرنشان کرد: پیاده‌روی جاماندگان شهرستان ارومیه در روز یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ از میدان شهدا تا مزار شهدا برگزار می‌شود و برای راحتی مردم، اتوبوس‌ها و وسایل نقلیه شهری برای رفت‌وبرگشت و پارکینگ برای پارک وسایل نقلیه در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در پایان تصریح کرد: شعار اربعین امسال «کربلا طریق الاقصی» است و با توجه به اهمیت ابعاد فرهنگی و تبلیغی اربعین و لزوم انتقال پیام این حرکت عظیم به سراسر جهان، و همچنین به دلیل عدم امکان حضور بسیاری از عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در پیاده‌روی نجف تا کربلا، مراسم پیاده‌روی جاماندگان مانند سال‌های گذشته، امسال نیز برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام خضرلو همچنین تأکید کرد: این مراسم فرصتی برای تجدید بیعت با آرمان‌های سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، و نشان‌دهندهٔ عشق و ارادت مردم به اهل‌بیت (ع) است.

وی افزود: پیاده‌روی اربعین، نه‌تنها یک رویداد مذهبی، بلکه یک حرکت فرهنگی و اجتماعی بزرگ است که پیام عدالت، مقاومت، و آزادی را به جهان منتقل می‌کند.

وی با اشاره به مشارکت گسترده مردم و نهادهای مختلف در برگزاری این مراسم، بیان کرد: حضور گسترده مردم در این پیاده‌روی نشان‌دهنده وحدت و همبستگی ملت ایران در حفظ و زنده نگه‌داشتن ارزش‌های اسلامی و انقلابی است. همچنین، این مراسم فرصتی برای معرفی فرهنگ غنی عاشورا و اربعین به نسل‌های جوان و جهانیان است.

انتهای خبر/ و

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=62186

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.