تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

بانوان سرزمین ایران اسلامی جان می‌دهند ولی حجاب نه

  • کد خبر : 11487
  • ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸
بانوان سرزمین ایران اسلامی جان می‌دهند ولی حجاب نه

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم طباطبایی امام‌جمعه شهرستان سلماس در مراسم مدافعان حریم خانواده گفت: بانوان سرزمین ایران اسلامی جان می‌دهند ولی حجاب نه. اگر در جامعه امروز بر حجاب و عفاف تکیه می‌شود بر اساس مبنایی است که ما داریم و سنت ایرانی و اسلامی است و نباید خود را گم کنیم، نباید ارزش خود را، […]

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم طباطبایی امام‌جمعه شهرستان سلماس در مراسم مدافعان حریم خانواده گفت: بانوان سرزمین ایران اسلامی جان می‌دهند ولی حجاب نه. اگر در جامعه امروز بر حجاب و عفاف تکیه می‌شود بر اساس مبنایی است که ما داریم و سنت ایرانی و اسلامی است و نباید خود را گم کنیم، نباید ارزش خود را، ملیت خود را و فرهنگ خود را گم کنیم و در سبک لباس از غربی‌ها تبعیت کنیم، این خودباختگی بد است و استقلال ایرانی در لباس و حجاب و عفاف قبل از اسلام وجود داشته است و دشمنان تلاش و هزینه‌های زیادی کردند برای اینکه از طریق لباس بتوانند به حجاب و عفاف مردان و زنان ما ضربه بزنند.

امام‌جمعه سلماس افزود: قرآن در سوره مبارکه نور و احزاب تکلیف بانوان را مشخص کرده است و شما مسلمانی را پیدا نمی‌کنید که آشنا با قرآن و منکر وجود حجاب و عفاف باشد. عفاف و حجاب از ضروریات دین است و همه بانوان در این زمینه مکلف هستند.

وی تصریح کرد: حجاب و عفاف یک حلقه از زنجیره نورانی اسلام برای سلامت و سعادت جامعه است و رعایت آن از سمت زن و مرد علاوه بر اینکه بازتاب‌های مهمی در زندگی اخروی دارد در تنظیم زندگی سالم و سعادتمند دنیوی هم مؤثر است؛ زیرا فروپاشی خانواده و سست‌شدن ارزش‌های متعالی انسانی و الهی در خانواده و جامعه از اثرات دورشدن از عفاف و حجاب است.

وی افزود: عفاف و حجاب، سرمایه و مایه عزت و شرف است. امروز دشمنان با هجمه واردکردن به اعتقادات جوانان و زیرسؤال‌بردن مسئله عفاف و حجاب به دنبال ضربه‌زدن به غیرت دینی در جامعه هستند، لذا باید غیرت دینی روزبه‌روز در جامعه تقویت شود.

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=11487

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.