• امروز : یکشنبه - ۲۴ فروردین - ۱۴۰۴
  • برابر با : 15 - شوال - 1446
  • برابر با : Sunday - 13 April - 2025
سرپرست اداره کل صمت آذربایجان غربی خبر داد:

بازرسی از ۹۷۱۹ واحد صنفی در آذربایجان غربی

  • کد خبر : 279618
  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۴ - ۰:۵۶
بازرسی از ۹۷۱۹ واحد صنفی در آذربایجان غربی
سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در راستای اجرای طرح نظارت نوروزی و ماه رمضان، بیش از ۹ هزار و ۷۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و خدماتی در سطح استان انجام شد.

 احسان جوی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «اروم نیوز» اظهار کرد: در پی اجرای طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز ۱۴۰۴، بیش از ۹ هزار و ۷۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و خدماتی در سطح استان آذربایجان غربی صورت گرفت که منجر به تشکیل یک هزار و ۳۷۳ پرونده تخلف شد.

 وی افزود: این بازرسی‌ها از واحدهای تولیدی، صنفی، انبارها، سردخانه‌ها، خرده‌فروشی‌ها و عمده‌فروشی‌ها انجام شد و ارزش ریالی پرونده‌های تخلف به بیش از ۹۴ میلیارد ریال رسید که برای رسیدگی نهایی به مراجع ذی‌ربط ارسال شده است.

 سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به گستردگی این طرح از ۸ اسفند ۱۴۰۳ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۴ خاطرنشان کرد: در این مدت، ۳۴ اکیپ بازرسی در دو نوبت کاری، فعالیت گسترده‌ای را در سراسر استان انجام داده‌اند و نظارت میدانی بر فعالیت اصناف داشته‌اند.

 جوی همچنین به همکاری سازمان‌هایی نظیر تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی، شرکت پشتیبانی امور دام، اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی اشاره کرد و گفت: این نهادها با حضور در قالب اکیپ‌های مشترک، نقش مؤثری در ارتقای کیفیت بازرسی‌ها ایفا کردند.

 وی گفت: با توجه به هم‌زمانی ماه رمضان و تعطیلات نوروز و همچنین آغاز سفرهای نوروزی، نظارت ویژه‌ای بر غذاخوری‌ها، هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و مراکز خدماتی شهری و بین‌شهری انجام شد تا نیازهای مسافران به شکل مطلوب تأمین شود.

 جوی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، موارد را از طریق سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند تا در سریع‌ترین زمان ممکن مورد بررسی قرار گیرد.

 وی افزود: هدف اصلی از اجرای این طرح، ایجاد آرامش در بازار، حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی در ایام پرتردد و پرمصرف بود. بازرسان این اداره کل با دقت و جدیت، فعالیت اصناف را رصد کردند تا زمینه برای تخلفات احتمالی از بین برود و کالاها و خدمات با قیمت و کیفیت مناسب به دست مردم برسد.

 جوی تأکید کرد: رسیدگی به تخلفات به صورت مستمر ادامه دارد و علاوه بر ایام خاص مانند رمضان و نوروز، در طول سال نیز طرح‌های نظارتی دوره‌ای و موردی در دستور کار قرار دارد. هدف ما ایجاد بازاری شفاف و رقابتی است که در آن هم تولیدکننده و هم مصرف‌کننده احساس امنیت و رضایت داشته باشند.

 سرپرست اداره کل صمت آذربایجان غربی همچنین از راه‌اندازی سامانه‌های جدید گزارش‌گیری و نظارت هوشمند خبر داد و گفت: در راستای ارتقای سرعت پاسخگویی و افزایش دقت در رصد بازار، تلاش‌هایی برای استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه نظارت بر بازار در حال انجام است.

 وی خاطرنشان کرد: همکاری و مشارکت مردمی، مهم‌ترین رکن موفقیت این طرح‌هاست و شهروندان می‌توانند با ثبت گزارش‌های خود از طریق سامانه ۱۲۴ یا مراجعه حضوری به دفاتر بازرسی شهرستان‌ها، نقش مؤثری در کاهش تخلفات ایفا کنند.

 در پایان، جوی ضمن قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه بازرسان، همکاری سایر نهادها و همراهی مردم، ابراز امیدواری کرد که با تداوم چنین طرح‌هایی، شاهد ثبات بیشتر در بازار و افزایش رضایت عمومی باشیم.

 انتهای خبر/ و

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=279618

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.