تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024
فرزند یکی از شهدای والامقام جنگ تحمیلی:

امنیت امروز حاصل خون رزمندگان است

  • کد خبر : 62313
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹
امنیت امروز حاصل خون رزمندگان است
فرزند یکی از شهدای والامقام جنگ تحمیلی با تأکید بر نقش مهم رزمندگان در حفظ امنیت و آرامش امروز کشور، گفت: ایثار و جانفشانی شهدای دفاع مقدس سرمایه‌ای گرانبهاست که باید همواره مورد توجه و یادآوری قرار گیرد.

مهدی حاجی‌زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اروم نیوز، با بیان احساسات خود از جایگاه پدر شهیدش، اهمیت این روزها را یادآور شد و اظهار داشت: هر سال با نزدیک شدن به هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره پدرم و تمامی شهدا که در راه وطن جان خود را فدا کردند، زنده‌تر می‌شود.

وی تصریح کرد: پدر من همیشه در ذهنم به عنوان نماد ایثار، فداکاری و عشق به میهن نقش بسته است، او زندگی‌اش را در راه ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و حفظ خاک وطن فدا کرد.

فرزند یکی از شهدای والامقام جنگ تحمیلی در ادامه افزود: دفاع مقدس برای ما فرزندان شهدا فقط یک مناسبت تقویمی نیست؛ بلکه یادآور از خودگذشتگی کسانی است که با وجود تمامی سختی‌ها، آینده ملت و کشور را با خون خود تضمین کردند.

وی افزود: هفته دفاع مقدس فرصتی است تا نسل امروز، بیش از پیش با ارزش‌ها و فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شود و بداند که امنیت و آرامش امروز به قیمت جان عزیزانی به دست آمده است.

حاجی‌زاده با تاکید بر اهمیت زنده نگه داشتن یاد شهدا و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های آینده گفت: وظیفه ما فرزندان شهدا این است که راه پدرانمان را ادامه دهیم و با پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی، به حفظ و حراست از آرمان‌های آنان بپردازیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود به اهمیت نقش خانواده‌های شهدا در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: خانواده‌های شهدا، به‌ویژه مادران و همسران آنها، علاوه بر تحمل درد و رنج از دست دادن عزیزانشان، همواره در خط مقدم پشتیبانی از جبهه‌ها قرار داشتند، خانواده‌ها با صبر و استقامت بی‌نظیر خود، حماسه‌ای دیگر در کنار رزمندگان آفریدند و این فداکاری‌ها امروز به‌عنوان یکی از بزرگترین افتخارات ملت ایران شناخته می‌شود.

حاجی‌زاده با اشاره به تغییر نسل و ضرورت آگاهی جوانان از دستاوردهای دفاع مقدس اظهار داشت: نسل امروز شاید تجربه مستقیمی از دوران دفاع مقدس نداشته باشد، اما این وظیفه ماست که به آنها یادآور شویم که آزادی و امنیت امروز حاصل جانفشانی‌های رزمندگان دیروز است.

وی عنوان کرد: تاریخ دفاع مقدس نباید فراموش شود و باید به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های هویت ملی ما، به نسل‌های آینده منتقل شود.

انتهای خبر/ م

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=62313

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.