تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

امسال ۵۰۰ تن گیلاس از اشنویه به خارج از کشور صادر می‌شود

  • کد خبر : 10353
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵
امسال ۵۰۰ تن گیلاس از اشنویه به خارج از کشور صادر می‌شود

به گزارش پایگاه خبری اروم نیوز؛ سیدعلی ترابی ظهر امروز در ششمین جشنواره گیلاس که در شهرستان اشنویه برگزار شد، اظهار کرد: اشنویه ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه گردشگری و کشاورزی دارد و شناساندن محصولات باغی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است. وی افزود: علاوه بر آن، برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند نقش مهمی در […]

به گزارش پایگاه خبری اروم نیوز؛ سیدعلی ترابی ظهر امروز در ششمین جشنواره گیلاس که در شهرستان اشنویه برگزار شد، اظهار کرد: اشنویه ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه گردشگری و کشاورزی دارد و شناساندن محصولات باغی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی افزود: علاوه بر آن، برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند نقش مهمی در حضور گردشگران و سرمایه‌گذاران حوزه کشاورزی و به ویژه باغداری در این شهرستان باشد.

فرماندار اشنویه بیان کرد: امسال از ۸۱۸ هکتار باغ گیلاس حدود چهار هزار و ۸۵ تن گیلاس برداشت می‌شود.

وی تصریح کرد: در بخش کشاورزی و باغداری تلاش‌های مطلوبی در شهرستان انجام داده و گیلاس و سیب آن نیز بسیار مشهور و جایگاه ویژه‌ای دارد که نباید به این مسئله بی‌توجه بود زیرا با صادرات این میوه‌ها می توان در بخش اقتصادی شهر بسیار موثر واقع شد.

وی با اشاره به اینکه محصول گیلاس این شهرستان علاوه بر مصرف در داخل استان به استان‌های دیگر نیز صادر می‌شود، تصریح کرد: همه ساله گردشگران بسیاری از شهرهای دیگر شهرهای کشور برای گردش و خرید این محصول به اشنویه سفر می‌کنند.

ترابی تصریح کرد: امسال ۵۰۰ تن از محصول گیلاس اشنویه به دلیل کیفیت بالا و ماندگاری خوبی که دارد علاوه بر سایر استان‌های کشور به کشورهای همسایه از جمله حاشیه خلیج فارس، روسیه و هندوستان، صادر می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=10353

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.