تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

افق دید امام راحل این بود که صف مردم کرد از ضدانقلاب جداست

  • کد خبر : 20471
  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
افق دید امام راحل این بود که صف مردم کرد از ضدانقلاب جداست

به گزارش اروم نیوز سردار محمد حسین رجبی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد اظهار کرد: دفاع ما دفاع همه‌جانبه مشروع و ارزشمندی بود، چون کشور از همه طرف مورد هجوم قرار گرفته و جنگ ما جنگ بین دو کشور نبود. وی با بیان اینکه سلطه گری […]

به گزارش اروم نیوز سردار محمد حسین رجبی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد اظهار کرد: دفاع ما دفاع همه‌جانبه مشروع و ارزشمندی بود، چون کشور از همه طرف مورد هجوم قرار گرفته و جنگ ما جنگ بین دو کشور نبود.

وی با بیان اینکه سلطه گری ابرقدرت‌ها در جنگ تحمیلی با وقوع انقلاب اسلامی به هم ریخت عنوان کرد: مأموریت سپاه در آن زمان فرهنگی یا سازندگی بود، بنابراین رویکرد مردمی سپاه از اول در دستور کار سپاه قرار گرفته و با این رویکرد سپاه چطور می‌توانست به فکر شروع جنگ باشد؟

رجبی با اشاره به اینکه در آن زمان مسئولینی در راس کار بودند که بعدها ماهیت آنها روشن شد؛ عنوان کرد: قبل از جنگ تحمیلی فرقان اولین گروهی بود که شروع به ترور سرمایه‌های اجتماعی سیاسی و فرهنگی‌ ما کرد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی یادآور شد: در همه جای جبهه جنگ به اذعان کارشناسان آثار تک و حمله دشمن مشخص بود و دشمن یگان‌های مهندسی و رزمی را پشت مرزهای ایران مستقر کرده و حتی قبل از شروع جنگ تمام تجهیزات مورد نیاز برای شروع جنگ را از ابرقدرت‌ها خریداری کرده بود.

وی با اشاره به اینکه مسئولین ما اصلاً تصور نمی‌کردند ایران مورد تهاجم سنگین و مستقیم قرار بگیرد گفت: در فروردین سال 58 مسئله اول کشور مسلح شدن گروهک‌های معاند و ضدانقلاب بود.

رجبی تصریح کرد: برخی‌ها در حوزه رسانه شیطنت و شبهه‌افکنی می‌کنند که صدام شروع‌کننده جنگ نبود.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی عنوان کرد: کودتای نوژه و حمله آمریکا از طریق طبس برای آزادی گروگان‌های آمریکایی و اتفاقات بزرگی ازاین‌قبیل وضعیت اولین روزها و ماه‌های کشور را ترسیم می‌کنند و ایران اصلاً آمادگی شروع یک جنگ با کشور همسایه را نداشت.

وی ادامه داد: تا قبل از شروع جنگ تکلیف برخی گروهک‌ها مشخص شد و اما برخی‌ها با شروع جنگ مأموریت یافتند شرارت‌های بیشتری انجام دهند تا نیروهای نظامی ما را زمین‌گیر کند. در آذربایجان غربی و کردستان چندین لشکر ما زمین‌گیر و درگیر جنگ‌های نامنظم بود.

رجبی افزود: در چنین فضای مبهم و ناامید و به‌هم‌ریخته که کشور مورد تهاجم قرار گرفته است، نقش یک رهبر موقعیت شناس و روحیه شناس مثل حضرت امام بسیار تعیین‌کننده بود.

وی با بیان اینکه ادبیات امام راحل به‌سرعت در بدنه فرماندهان و مردم منتقل و انگیزه‌بخش بود عنوان کرد: عامل موفقیت ما در جنگ، مردم بود چون سازماندهی نیروهای ما عمدتاً بسیجی محور بودند.

رجبی تصریح کرد: ضدانقلاب و اشرار منطقه در زمان جنگ و بعد از جنگ مانع توسعه در استان آذربایجان غربی بود و نیروهای ما سال‌ها درگیر پاک‌سازی بودند و حتی برای این مأموریت هم اسلحه به‌اندازه کافی نبود یا اگر بود هم به دست نیروهای رزمنده نمی‌رسید.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس ما یک تابلو بسیار زیبایی است که خیلی از ابعاد آن ناشناخته است گفت: همه کشورها این‌قدر باهم متحد بودند تا کمکی به کشور و ملت ایران نشود که این موضوع اوج مظلومیت ما ایرانیان را می رساند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی یادآور شد: دارندگی و بالندگی و تجهیزات و جنگ‌افزارهای امروز به‌راحتی به دست نیامده و زمانی سیم‌خاردار می‌خواستیم به ما نمی‌دادند امروز کشورها برای خرید جنگ‌افزارهای ما صف می‌کشند.

رجبی با اشاره به پاک‌سازی کردستان عنوان کرد: در درگیری‌های شدید نیروهای ما مراقب بودند آسیبی به مردم و غیرنظامیان وارد نشود.

وی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) در خصوص مردم کرد اذعان کرد: امام (ره) فرمودند که صف مردم کرد از ضدانقلاب جداست و این افق دید امام را نشان می‌دهد.

رجبی با اشاره به دوران جنگ خاطرنشان کرد: بصره در تیررس توپخانه ما بود، اما نیروهای ما اجازه نداشتند به مناطق غیرنظامی حمله کنند اما نیروهای بعث عراق به این شکل عمل نمی‌کردند.

وی با اشاره به شعار امسال هفته دفاع مقدس “ما متحد هستیم” بیان کرد: تعداد دو هزار و 700 برنامه در طول هفته دفاع مقدس در قالب 43 عنوان در سراسر استان برگزار می‌شود.

رجبی با اشاره به وحدت رویه در بین ارگان‌ها اظهار کرد: اقدامات هماهنگ و هم‌افزا و وحدت رویه بسیار خوب بین نیروهای انتظامی، نظامی و امنیتی در این حوزه در سالگرد اغتشاشات مصداق بارز اتحاد بود.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: از روز جمعه 31 شهریور رژه نیروهای مسلح شروع و دیدار تصویری بازنشستگان با مقام معظم رهبری آغازگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است که فردا برگزار می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=20471

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.