تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

اعضای باند کلاهبرداری اسکیمری در ارومیه دستگیر شد

  • کد خبر : 7357
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
اعضای باند کلاهبرداری اسکیمری در ارومیه دستگیر شد

اکبر نصرتی در گفت‌وگو با خبرنگار اروم نیوز، اظهار کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به این پلیس مبنی بر برداشت غیرمجاز و خالی‌شدن حساب بانکی آن‌ها، بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا در تحقیقاتی متوجه شدند قربانیان این پرونده بعد از […]

اکبر نصرتی در گفت‌وگو با خبرنگار اروم نیوز، اظهار کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به این پلیس مبنی بر برداشت غیرمجاز و خالی‌شدن حساب بانکی آن‌ها، بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا در تحقیقاتی متوجه شدند قربانیان این پرونده بعد از خرید از فروشندگان سیار، دکه‌های ورودی شهرها و رانندگان اسنپ حسابشان خالی شده و به روش اسکیمر مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی تصریح کرد: اسکیمر نام دستگاهی است که بر روی دستگاه پز یا همان کارت‌خوان نصب می‌کنند تا تمامی اطلاعات کارت را کپی کند.

نصرتی عنوان کرد: ۱۴ نفر از هم‌وطنان در استان قربانی اعضای این باند شده و از حساب آنها حدود یک و نیم میلیارد برداشت شده است.

وی تصریح کرد: در این راستا چهار متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی آنان را دستگیر و به پلیس فتا منتقل شده‌اند.

نصرتی عنوان کرد: به هنگام خرید از دست‌فروشان یا دکه‌هایی که دستگاه‌های کارت‌خوان دارند نسبت به عدم دست‌کاری و اتصال وسیله اضافه به این دستگاه‌ها اطمینان حاصل کرده و ضمن خودداری از اعلام رمز به فروشنده عملیات پرداخت را شخصاً انجام دهند.

وی تصریح کرد: همچنین در صورت مواجهه با موارد مشکوک می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 با کارشناسان در میان بگذارند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=7357

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.