• امروز : چهارشنبه - ۱۹ شهریور - ۱۴۰۴
  • برابر با : 18 - ربيع أول - 1447
  • برابر با : Wednesday - 10 September - 2025

از شخم و شیار جاده خوی-ایواوغلی تا تصادفات مرگبار

  • کد خبر : 220145
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰:۰۰

اداره راه و شهرسازی سال گذشته در جاده خوی – ایواوغلی اقدام به شخم زدن جاده و ایجاد شیار طولی کرد که امروز با گذشت نزدیک به ۱۰ ماه هنوز نسبت به ترمیم آن اقدامی نکرده است. به گزارش اروم نیوز به نقل آذرنـگاه، جاده خوی – ایواوغلی که از جاده های پر رفت و […]

اداره راه و شهرسازی سال گذشته در جاده خوی – ایواوغلی اقدام به شخم زدن جاده و ایجاد شیار طولی کرد که امروز با گذشت نزدیک به ۱۰ ماه هنوز نسبت به ترمیم آن اقدامی نکرده است.

به گزارش اروم نیوز به نقل آذرنـگاه، جاده خوی – ایواوغلی که از جاده های پر رفت و آمد شهرستان خوی می باشد چندین سال است که رنگ توسعه و استاندارد شدن را به خود ندیده است.

این جاده که به جاده مرگ و دومین جاده خطرناک کشور معروف است تاکنون باعث جان باختن صدها شهروند خویی شده و به ندرت اتفاق می‎افتد که در طول هفته سانحه ای در این جاده مرگ به وقوع نپیوندد.

نمایندگان در هر دوره یکی از شعارهای انتخاباتی خود را استاندارد کردن این جاده اعلام نموده اند اما در واقع به غیر از دوبانده کردن و آسفالت بخشی از این جاده که اخیراً در حال انجام است و در مقایسه با نقاط حادثه خیز این جاده به هیچ وجه اولویت دار نبود، عملاً هیچ تغییری در طی چندین سال اخیر صورت نگرفته است.

با تمام مشکلاتی که در این جاده وجود دارد، نزدیک به ۱۰ ماه قبل اداره راه و شهرسازی با اقدامی ابتکاری و شاید میتوان گفت طبق آخرین تکنولوژی روز دنیا که در هیچ جای نمیتوان سراغی از آن یافت اقدام به ایجاد شیار طولی در قسمتهایی از این جاده کرده است و عملیات ترمیمی نیز انجام نداده که علت آن مشخص نیست و با این استدلال که مانعی از سرخوردن خودروها در زمستان و افزایش ایمنی جاده اقدام به ایجاد شیار کرده است ولی اگر گذرتان به این جاده بیفتد خواهید دید که نه تنها در زمستان بلکه در همین ایام که خرداد ماه است خودروهای عبوری روی آسفالت و همین شیارها سر می خورند و به اینطرف و آنطرف کشیده می شوند و برای اینکه از سائیدگی لاستیک خودرو جلوگیری شود اغلب رانندگان در آسفالت میانی جاده که بدون شیار باقی مانده اقدام به رانندگی می کنند و بارها شاهد تصادفات ناگوار و تلخی در این نقاط بوده و هستیم.

شاید بتوان عدم تخصیص اعتبار لازم جهت استاندارد نمودن این جاده را یکی از بهانه ها اعلام کرد اما آیا این جاده با تمام مشکلاتی که دارد باید باز هم از سوی متولی نگهداری جاده های خارج شهر، شخم زده شود؟

گفتنی است نرسیده به کارخانه نساجی، این جاده تنگ و بسیار خطرناک شده به طوری که هر هفته و بدون استثناء شاهد تصادفات خطرناک می باشد و قطعاً این نقطه حادثه خیز که هیچ اقدامی برای اصلاح آن صورت نگرفته، تا دهها بلکه پنجاه سال دیگر هم با این همتی که مسئولین دارند تعریض و دو بانده نخواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=220145

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.