تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

اربعین نماد بارز مدیریت فرهنگی مردمی است

  • کد خبر : 17522
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷
اربعین نماد بارز مدیریت فرهنگی مردمی است

به گزارش اروم نیوز، حجت‌الاسلام حسن محمدی در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی ارومیه که در مسجد اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: مسجد مرکز همه تصمیم‌گیری‌های مهم و کارهای بزرگ در صدر اسلام بود و امروز نیز باید این گونه شود و براین‌اساس نیز جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی ارومیه […]

به گزارش اروم نیوز، حجت‌الاسلام حسن محمدی در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی ارومیه که در مسجد اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: مسجد مرکز همه تصمیم‌گیری‌های مهم و کارهای بزرگ در صدر اسلام بود و امروز نیز باید این گونه شود و براین‌اساس نیز جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی ارومیه را در این مکان مقدس برگزار کردیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه تصریح کرد: با بیان این که پیاده‌روی اربعین نشان اقتدار و قدرت امت اسلامی در عالم است، اظهار داشت: امروز دیگر پیاده‌روی اربعین متعلق به شیعه نیست و همه آزادگان عالم از سراسر دنیا به این همایش عظیم جهانی می‌پیوندند و ان شاالله این پیاده‌روی عظیم زمینه‌ساز ظهور حجت بن الحسن عجل‌الله تعالی فرجه الشریف خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز هیئات مذهبی کشور و جریان انقلاب و حزب‌اللهی‌ها پای‌کار آمده‌اند و مدیریت اربعین را به دست گرفته‌اند و اربعین نماد بارز مدیریت فرهنگی مردمی است و به این دلیل است که رهبر معظم انقلاب به سپردن کارهای فرهنگی به دست مردم تأکید دارند.

حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: دست‌وپازدن غربی‌ها و جریان لیبرال در داخل و خارج کشور از اوج‌گرفتن همایش عظیم و میلیونی اربعین نشانگر افول تفکر لیبرالی است و آن‌ها وقتی این عظمت و عزت را می‌بینند برای این که آن را به حاشیه ببرند می‌گویند؛ اربعین حرکت حکومت جمهوری اسلامی است. درحالی‌که همه مواکب مردمی و مال هیئات مذهبی هستند و اگر هم این حرف آن‌ها درست باشد باز هم اعتراف ناخواسته‌ای به شکست تفکر خود در برابر حماسه انقلاب اسلامی کرده‌اند.

وی در ادامه گفت: راهپیمایی اربعین نقطه قوّت اسلام، حقیقت و جبههٔ مقاومت اسلامی است و جرعه‌ای از تمدن نوین اسلامی بعد از ظهور است که همه امت برای تعالی حقیقت تلاش می‌کنند و در آن ایثار، فداکاری، گذشت، احسان، مواسات و همدلی موج می‌زند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه افزود: در کنار حرکت عظیم مردمی و سیل خروشان امت اسلامی در اربعین حسینی، ادارات و سازمان‌ها نیز وظیفه دارند کارها را تسهیل کنند و بسیاری از مردم از حضور فیزیکی در همایش عظیم پیاده‌روی اربعین در عراق جامانده‌اند و لذا می‌طلبد در شهرها نیز پیاده‌روی دلدادگان اربعین برای ایجاد شوروشوق در امت و حرکت به سمت تمدن اسلامی برگزار شود.

وی ادامه داد: با همکاری و هماهنگی هیئات مذهبی، مساجد، دستجات عزاداری و مردم ولایت‌مدار ارومیه و دستگاه‌های فرهنگی، سال گذشته پیاده‌روی دلدادگان اربعین در ارومیه برگزار شد و امسال نیز در روز اربعین این حرکت عظیم برگزار می‌شود و در مسیرهای پیاده‌روی نیز مواکب حسینی مستقر شده و به خدمات‌رسانی مشغول خواهند شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=17522

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.