تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

اجرای عملیات ۱۲ هزار واحد ملی مسکن

  • کد خبر : 57656
  • ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳
اجرای عملیات ۱۲ هزار واحد ملی مسکن
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: عملیات اجرای بیش از ۱۲ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن طی سال گذشته در استان آغاز شده است.

سید محسن حمزه لو در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «اروم‌نیوز» با شاره به طرح نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان غربی اظهار کرد: استان آذربایجان غربی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن یکی استان‌های موفق در کشور به شمار می‌آید و مشکلی از بابت تأمین زمین برای اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان وجود ندارد و روند اجرای طرح‌های مسکن به‌صورت دقیق مورد رصد هستند تا بدون وقفه اجرایی شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به افراد متقاضی واجد شرایط در استان بیان کرد: در حال حاضر ۳۷ هزار و ۵۳۰ متقاضی واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی وجود دارد.

وی ادامه داد: برنامه تولید مسکن در آذربایجان غربی ۲۰۳ هزار و ۹۲۹ واحد در دولت سیزدهم تعیین شده است.

حمزه لو افزود: در حال حاضر ۳۷ هزار و ۵۳۰ متقاضی واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی وجود دارد و در بخش تأمین اراضی برای بیش از ۱۸۸ هزار واحد زمین تامین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ادامه داد: عملیات اجرای بیش از ۱۲ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن طی سال گذشته در استان آغاز شده است.

حمزه لو با اشاره به مساکن مهر در استان آذربایجان غربی تصریح کرد: تعداد ۶۳۶ واحد از واحدهای مساکن مهر در استان باقی‌مانده است که تاکنون تعداد ۲۱۶ واحد آن تکمیل و بعد از اجرای جزئیات و مراحل پایانی آماده تحویل به متقاضیان است.

وی تصریح کرد: ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های خدماتی در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در سطح استان از محل منابع صندوق ملی مسکن در قالب یک‌سوم سهم وزارت راه و شهرسازی تخصیص‌یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اضافه کرد: متقاضیان دارای شرایط می‌توانند با مراجعه به این سامانه به نشانی saman.mrud.ir نام‌نویسی کنند.

وی اضافه کرد: سیاست و اولویت دولت، تولید مستمر و انبوه مسکن تبیین شده است و این طرح در آذربایجان غربی نیز با جدیت دنبال می‌شود و اراضی واگذاری در روستاهای آذربایجان غربی به‌صورت رایگان و در قالب طرح‌های جوانی جمعیت و ۹۹ساله به متقاضیان واجد شرایط روستایی واگذار می‌شود.

حمزه لو: در مرحله نخست در سطح استان ۱۵۱ روستا با پنج هزار قطعه و در شهرستان ارومیه ۱۵ روستا با ۴۴۳ قطعه زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تعیین شده و برای متقاضیان واجد شرایط تخصیص انجام می‌گیرد.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=57656

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.