• امروز : شنبه - ۲۲ شهریور - ۱۴۰۴
  • برابر با : 21 - ربيع أول - 1447
  • برابر با : Saturday - 13 September - 2025

آیا مردم ارومیه در زمان دولت یازدهم صدای سوت قطار را خواهند شنید؟

  • کد خبر : 203429
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰:۰۰

بنا به گفته مسئولان تاکنون ۲۴۵ میلیارد تومان برای پروژه راه آهن ارومیه هزینه شده است و ۳۴۵ میلیارد تومان دیگر برای اتمام این پروژه نیاز است. به گزارش اروم نیوز؛ طرح ملی راه آهن ارومیه – مراغه به طول ۱۸۴ کیلومتر در پنج قطعه باید در سال ۸۸ به اتمام می رسید ولی با […]

بنا به گفته مسئولان تاکنون ۲۴۵ میلیارد تومان برای پروژه راه آهن ارومیه هزینه شده است و ۳۴۵ میلیارد تومان دیگر برای اتمام این پروژه نیاز است.

به گزارش اروم نیوز؛ طرح ملی راه آهن ارومیه – مراغه به طول ۱۸۴ کیلومتر در پنج قطعه باید در سال ۸۸ به اتمام می رسید ولی با گذشت ۵ سال از وعده اتمام، این طرح همچنان درگیر مشکلات اعتباری است.

از آنجا که دولت نهم و دهم نتوانست به وعده خود در عملی کردن این پروژه عمل کند و قطار را به ارومیه بیاورد باید منتظر ماند و دید مردم این دیار بالاخره صدای سوت قطار را در دولت یازدهم خواهند شنید یا نه.

۳۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه راه آهن مراغه – ارومیه نیاز است

هادی بهادری در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز با اظهار تأسف از اینکه با گذشت بیش از یک دهه از آغاز عملیات پروژه راه آهن مراغه – ارومیه هنوز این پروژه به اتمام نرسیده است گفت: اگر مشکل خاصی پیش نیاید سعی می کنیم راه آهن سال آینده به ارومیه برسد.

وی با اعلام اینکه ایستگاه نقده بالای ۸۰ درصد پیشرفت داشته است اظهار کرد: تسریع در اتمام این پروژه از اولویت های اصلی استان است.

معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی کمبود اعتبار را اصلی ترین عامل در عدم اتمام این پروژه عنوان کرد و افزود: اعتباری بالغ بر ۳۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه نیاز است.

وی گفت: سال ۹۳ برای این پروژه تنها ۶۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود که این میزان در بودجه سال ۹۴، ۹۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که کافی نیست.

بهادری بر ضرورت پرداخت اعتبارات ویژه برای اتمام این پروژه تاکید کرد و افزود: در صورتی که این خط آهن تا پایان امسال به نقده برسد، می توان امیدوار بود که سال آینده سوت قطار در ارومیه شنیده شود.

وی تصریح کرد: زیرساخت های ریلی در توسعه مناطق از تاثیرگذارترین بخش ها به شمار می روند که امیدواریم با رفع موانع اعتباری این طرح، سال آینده شاهد اتصال مرکز این استان به شبکه ریلی کشور باشیم .

معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی افزود: آذربایجان غربی در حوزه گردشگری و از لحاظ راه های دسترسی به عنوان مهمترین شاخص توسعه از جایگاه قابل قبولی برخوردار نبوده و متاسفانه عقب مانده است که باید توجه ویژه ای به این بخش در سطوح ملی انجام گیرد.

۹۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده در سال ۹۴ بدهکاریها را صاف می کند

نادر قاضی پور در گفت و گو با خبرنگار این رسانه با اعلام اینکه راه آهن ارومیه – مراغه به طول ۱۸۴ کیلومتر احداث می شود گفت: طبق وعده مسئولان قراربود سال ۸۸ راه آهن مراغه- ارومیه تمام شود اما در سال ۹۳ هم این اتفاق نیفتاد.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه میاندوآب و مهاباد به اتمام رسیده اظهار کرد: امسال ایستگاه نقده هم به اتمام می رسد و در بودجه سال ۹۴، مبلغ ۹۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده که اختلاف فاحشی بین این مبلغ و مبلغ مورد نیاز وجود دارد.

نماینده مردم ارومیه با بیان اینکه کمبود اعتبار اصلی ترین عامل درعدم اتمام این پروژه است افزود: وزارت راه و شهرسازی در تخصیص اعتبار به وعده خود عمل نکرد و برخی سنگ اندازی ها از سوی مسئولین استانی و پیمانکاران در به تأخیر افتادن این پروژه نقش داشتند.

وی با انتقاداز اینکه در بودجه سال ۹۴ مبلغ ۹۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه راه آهن ارومیه در نظر گرفته شده گفت: این مبلغ فقط بدهکاریها را صاف می کند.

قاضی پور با اشاره به اینکه راه آهن باید در مرکز شهر خاتمه می یافت تصریح کرد: در تمام دنیا راه آهن وسط شهر خاتمه می یابد ولی از آنجا که انتهای راه آهن ارومیه در خارج شهر و در مسیر قریب حسن به پایان می رسد رفت و آمد به شهر کلی ترافیک ایجاد می کند که به نظر من بهتر است این ایستگاه به ایستگاه باربری اختصاص یابد و راه آهن در وسط شهر خاتمه یابد.

۳۴۵ میلیارد دیگر برای اتمام پروژه راه آهن ارومیه مراغه نیاز است

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در گفت و گو با اروم نیوز گفت: تاکنون ۲۴۵ میلیارد برای پروژه راه آهن ارومیه هزینه شده و ۳۴۵ میلیارد دیگر برای اتمام آن نیاز است.

خلیل محبت خواه در گفت و گو با اروم نیوز با اعلام اینکه ایستگاه مهاباد آماده بهره برداری و افتتاح است گفت: راه آهن ارومیه – مراغه ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و هدف گذاری بعدی ایستگاه های نقده و ارومیه هستند.

وی پیشرفت ریل تا ارومیه را ۳۱ درصد و تا نقده را ۴۲ درصد عنوان کرد و افزود: ساختمان ایستگاه نقده ۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی و ساختمان ایستگاه ارومیه نیز از پیشرفت ۷۲ درصدی برخوردار بوده است.

محبت خواه در خصوص وضعیت اعتباری این پروژه نیز گفت: تاکنون ۲۴۵ میلیارد برای این پروژه هزینه شده و ۳۴۵ میلیارد دیگر برای اتمام آن نیاز است

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اتمام این پروژه را بسته به تخصیص اعتبارات عنوان کرد و گفت: شرکت ساخت حمل و نقل بزرگراه های کشور در تهران که راه آهن هم زیرمجموعه این شرکت است اگر به وعده خود عمل کند به محض تأمین اعتبار این پروژه تا سال آینده تمام می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=203429

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.