تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

آوار مشکلات بر سر ساکنان مسکن مهر ارومیه / بیشتر خیابان‌های مسکن مهر زیرساخت مناسبی ندارند

  • کد خبر : 13188
  • ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۱۱
آوار مشکلات بر سر ساکنان مسکن مهر ارومیه / بیشتر خیابان‌های مسکن مهر زیرساخت مناسبی ندارند

به گزارش پایگاه خبری اروم نیوز؛ بی‌تردید طرح و اجرای مسکن‌های مهر یکی از ماندگارترین خدمات دولت برای مردمی بود که سال‌ها در آرزوی یک سقف در بالای سرخود داشتند؛ بنابراین افراد زیادی برای خانه‌دارشدن تمامی دارایی خود را فروختند تا سرپناهی بر ای خود داشته باشند. اما آن چه دراین‌بین باعث مشکلات و طولانی‌تر […]

به گزارش پایگاه خبری اروم نیوز؛ بی‌تردید طرح و اجرای مسکن‌های مهر یکی از ماندگارترین خدمات دولت برای مردمی بود که سال‌ها در آرزوی یک سقف در بالای سرخود داشتند؛ بنابراین افراد زیادی برای خانه‌دارشدن تمامی دارایی خود را فروختند تا سرپناهی بر ای خود داشته باشند.

اما آن چه دراین‌بین باعث مشکلات و طولانی‌تر شدن این طرح شد نبود نظارت کافی، نبود برنامه‌ریزی و دوراندیشی کارشناسانه در جانمایی‌ها، استفاده از مصالح نامرغوب و دخالت پیمانکاران بی‌مسئولیت بود که رفته‌رفته صدای مردم را در زمان اسکان درآورد و آن‌ها با مشکلاتی مواجه شدند

با نگاهی اجمالی به ساکنان در سایت مسکن مهر ولی‌عصر می‌توان به این نکته پی بُرد که اکثریت آنها جیب‌هایشان از پول خالی و زندگی‌شان به‌سختی در حال گذر از بدترین شرایط اقتصادی است.

مساکن مهر ارومیه در نقاط مختلف از منطقه گلشهر گرفته تا حوالی برخی شهرک‌ها ساخته شده و یا در حال ساخت هستند؛ اما آنچه نقطه مشترک همه این مسکن‌های مهر است بی‌مهری برخی مسئولان به رفع مشکلات ساکنانشان است.

بیشتر خیابان‌های مسکن مهر زیرساخت‌های نامناسبی دارند

بیشتر خیابان‌های مسکن مهر زیرساخت‌های نامناسبی دارند و وقتی از ساکنان این منطقه سوال می‌کنی که چرا در این جا سُکنی گزیده‌اید؟ می‌گوید: خانه به دوش بودن یکی از اساسی‌ترین مشکلات ما بعد از ازدواج بود، اکنون که به لطف دولت خانه‌دار شده‌ایم، با نبود زیرساخت‌های مناسب مجبور به زندگی در مساکن مهر هستیم.

بنا به گفته بیشتر ساکنان، آب آشامیدنی‌شان در اغلب ساعات روز به‌سختی تأمین می‌شود و البته در برخی اوقات بر سر تهیه آب اهالی منطقه با هم درگیر می‌شود.

برقشان با نوسان و اُفت شدید در ساعات گرم سال روبرو است و قطع برق در مسکن‌های مهر نزد ساکنان به امری طبیعی تبدیل شده است.

پیوست‌های فرهنگی در مسکن‌های مهر ارومیه دیده نمی‌شود

اخذ پایان کار از شهرداری، اجرای زیرساخت‌های لازم مانند انشعابات گاز، اجرای سیستم آب و فاضلاب، زیرسازی برای آسفالت و روشنایی محیط و گاهی واگذاری انشعابات برق این مسکن‌ها از جمله مشکلاتی است که موجب شده برخی از این واحدها به متقاضیان واگذار نشود.

پیوست‌های فرهنگی در مسکن‌های مهر ارومیه دیده نمی‌شود و خردسالان و بزرگسالان نمی‌دانند در کدام زمین فوتبال یا کدام کتابخانه مسکن مهر ورزش یا مطالعه کنند.

نبود پارک بازی برای کودکان، نبود فضای سبز، بازارچه محلی‌، آسفالت معابر، مشکل آب شرب و زیرساخت‌های اولیه شهری سبب شده که مردم تمایل به سکونت در این ساختمان‌‌ها را نداشته باشند اگر فضای سبزی وجود داشته باشد مسئولی برای آبیاری آن وجو ندارد تا سبز بمانند.

خبری از مجتمع‌های فروشگاهی در مسکن‌های مهر نیست

خبری از مجتمع‌های فروشگاهی در مسکن‌های مهر نیست و اغلب ساکنان برای خرید مجبورند به مرکز شهر بیایند و دراین‌بین بایستی کرایه‌های افزایشی تاکسی درون‌شهری را بپردازند.

نداشتن آسانسور، منبع آب، روشنایی معابر، ضعیف‌بودن مصالح ساختمانی که باعث می‌شود در زلزله‌های کوچک سه ریشتری، باعث ایجاد ترک در دیوارها می‌شود.

هر روز شاهد قطع آب و برق منازلمان هستیم

“احمد” جوان ۲۵ساله ساکن در مسکن مهر ولی‌عصر از نبود امکانات اولیه مناسب برای ساکنان خبر داد و گفت: هر روز شاهد قطع آب و برق منازلمان هستیم.

“سمیرا” ساکن مسکن مهر فرخی هم از نبود بسترهای لازم برای شادی و تفریح کودکان، نوجوانان و جوانان خبر داد و با نگرانی گفت: یک چهاردیواری چندمتری جز آمال و آرزوهایمان بود اکنون نیز مشکل گل‌آلود بودن آب مصرفی ساکنان واحدهای مسکن مهر، عدم آسفالت معابر و خیابان‌ها، مشکل وسیله نقلیه برای تردد و همچنین تأمین امنیت منطقه از مشکلات مردم سامن مساکن مهر است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=13188

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.