تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در دنیاست

  • کد خبر : 9937
  • ۱۲ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۸
آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در دنیاست

 به گزارش اروم نیوز نماینده مردم شهرستان سلماس در مجلس شورای اسلامی یعقوب رضازاده در گفتگو با خبرنگار دیده‌بان سلماس گفت: دولت آمریکا بزرگ‌ترین نقض‌کننده حقوق بشر در دنیا است.  وی اظهار کرد: ما جنایت آمریکا را در همکاری با اسرائیل علیه سرزمین‌های اشغالی فلسطین، پرورش داعش و افرادی که حامی تروریست‌ها بودند، می‌بینیم.  نماینده […]

 به گزارش اروم نیوز نماینده مردم شهرستان سلماس در مجلس شورای اسلامی یعقوب رضازاده در گفتگو با خبرنگار دیده‌بان سلماس گفت: دولت آمریکا بزرگ‌ترین نقض‌کننده حقوق بشر در دنیا است.

 وی اظهار کرد: ما جنایت آمریکا را در همکاری با اسرائیل علیه سرزمین‌های اشغالی فلسطین، پرورش داعش و افرادی که حامی تروریست‌ها بودند، می‌بینیم.

 نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی افزود: دوازدهم تیرماه سال 1367 هواپیمای مسافری ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دبی بود، بر فراز آب‌های خلیج‌فارس و در نزدیکی جزیره هنگام مورد هجوم یگان‌های دریایی متجاوز آمریکایی مستقر در آب‌های خلیج‌فارس قرار گرفت و همه 290 مسافر و خدمه آن اعم از مرد و زن و کودک و نوجوان و کهن‌سال به شهادت رسیدند.

 رضازاده تصریح کرد: دولت آمریکا برای انکار مسئولیت خود در یک حرکت هماهنگ تلاش کرد تا افکار عمومی را گمراه ساخته و مسئولیت خود در قبال این حادثه را انکار کند.

 وی گفت: مقامات آمریکایی پس از چندی، در توهینی آشکار به ملت ایران، مدال شجاعت بر گردن ناخدای این ناو انداختند و این‌طور حمایت رسمی خودشان از این جنایت را اعلام کردند.

 نماینده مردم سلماس در مجلس اظهار کرد: این جنایت نیز در کنار جنایات بی‌شمار دولت آمریکا، در پرونده سیاه استکبار جهانی ثبت شد و لکه ننگ دیگری بر پیشانی آن جنایت‌پیشگان شد.

 رضازاده افزود: این موضوعی که امروز آمریکا به‌نوعی با دخالت‌های نظامی و استعماری خود باعث پایمال‌شدن خون مردم بی‌گناه شده، بایستی مورد اعتراض تمام مردم آزادی‌خواه قرار گیرد.

 وی بیان کرد: متأسفانه سازمان‌های حقوق بشر به‌نوعی سعی کردند که همیشه حامی رژیم صهیونیستی و آمریکا باشند و تلاششان این بوده بر جنایت‌های آن‌ها سرپوش بگذارند.

 نماینده سلماس افزود: قطعاً انقلاب اسلامی و رهبری نظام ما با آگاه‌کردن تمام ملت‌های آزادی‌خواه دنیا خواهند توانست بر علیه اقدامات ضد حقوق بشر آمریکا قدم‌ها و گام‌های مثبتی بردارند و تا الان هم از جهات بسیاری چهره منفور آمریکا به افکار عمومی دنیا معرفی و اثبات شده است.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=9937

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.