تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

آزادگان نماد ایثار و رشادت یک ملت در برابر استکبار هستند

  • کد خبر : 16130
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
آزادگان نماد ایثار و رشادت یک ملت در برابر استکبار هستند

آزادگان، سفیران و نمایندگانی که به نیابت از ملت قهرمان ایران اسلامی، نماد ایثار و رشادت، تیری در قلب دشمن میان ابرقدرت‌ها بودند

به گزارش اروم نیوز به نقل از کانی پرس؛ خشایار صنعتی فرماندار شهرستان بوکان در مراسم گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان که با حضور،خانواده های معظم شهدا، جمعی از آزادگان، مسئولان برگزار شد گفت: تاریخ کشورمان از زمان پیروزی انقلاب اسلامی افتخارات و رشادت‌های بسیاری را تجربه نموده است.

وی افزود: بی‌تردید هشت سال دفاع جانانه فرزندان این سرزمین در مقابل استکبار جهانی، جایگاه بسیار مهم و ویژه‌ای در تاریخ این سرزمین دارد.

صنعتی ادامه داد: در این دوران سراسر افتخار، آزادگان باغیرت که شکنجه و ظلم رژیم بعثی را به جان خریدند، نقشی مهم و شاخص دارند.

فرماندار بوکان تصریح کرد: ۲۲ مردادماه روزی است که ستاد رسیدگی به امورات آزادگان تشکیل شد و برنامه مبادله اسرا به انجام رسید و سرانجام ۲۶ مردادماه اولین گروه آزادگان سرافرازی که در مقابل اسرای نظامی رژیم بعث مبادله شدند به میهن اسلامی بازگشتند.

وی عنوان کرد: آزادگانی که از قشر غیرنظامی از بسیجیان دلاور و نیروهای مردمی که به‌صورت خودجوش در راستای دفاع از مرزها و کیان اسلامی پا به عرصه مبارزه گذاشته بودند.

فرماندار بوکان در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: قطعاً رفتار اخلاق‌مدارانه و برنامه کاری از جانب آزادگان نشان از تعهد و مسئولیت این عزیزان در قبال جامعه و رهبریت نظام و میهنشان داشت که به حق به انجام رساندند و تکلیف خود را ادا کردند.

وی ادامه داد: آزادگان وارثان شهدا هستند که با الگویی که از خمینی کبیر برگرفته بودند به میهن بازگشته و بلافاصله در جهاد خدمت و سازندگی میهن قدم پیش گذاشتند و امروزه نیز الگوهای اخلاق و رفتار هستند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بوکان، با بیان اینکه آزادگان نماد مقاومت، ایثار و ایستادگی ملت ایران هستند اظهار داشت: دشواری، صبر و استقامت عزیزان آزاده در طول دوران طاقت‌فرسای اسارت باعث خلق حماسه‌های جاودان و ماندگار گردید و این شهرستان مفتخر به داشتن ١٣٧ آزاده سرافراز است.

صنعتی تصریح کرد:  در شرایطی که آزادگان با صبر و مقاومت و دلیری در مقابل دشمن صبر پیشه کرده و مقاومت را برای ذلیلی دشمن به منصه ظهور رساندند، و امروز با پیشه کردن همان الگوی صبر و مقاومت توسط ملت ایران شکست آمریکا را رقم زده‌اند.

وی گفت: برای غلبه بر مشکلات اقتصادی، تحریم و تهدید دشمن نیازمند آنیم که صبر و مقاومت آزادگان را سرلوحه امور قرار داده و براین الگو پایبند بمانیم تا از ثمره شیرین صبر و مقاومت و ایثار پیروزی بر دشمن را جشن بگیریم.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تببین دوران اسارت توسط آزادگان سرافراز تصریح کرد: دوران اسارت باید برای نسل امروز انقلاب بازگو و به تصویر کشیده شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=16130

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.