تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

کشف 147 رأس دام قاچاق در مرز ارومیه

  • کد خبر : 24117
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۱۵
کشف 147 رأس دام قاچاق در مرز ارومیه

محمد احمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری اروم نیوز؛ در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق دام، مرزبانان با اشراف اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان برای خارج‌کردن احشام به مقصد کشور همسایه مطلع که بلافاصله مهار آن را در دستور کار خود قرار دادند. فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی افزود: مرزبانان […]

محمد احمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری اروم نیوز؛ در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق دام، مرزبانان با اشراف اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان برای خارج‌کردن احشام به مقصد کشور همسایه مطلع که بلافاصله مهار آن را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی افزود: مرزبانان با کنترل منطقه موفق شدند 147 رأس دام قاچاق از نوع گوسفند و بز را قبل از خروج از مرز مهار کنند.

احمدی با بیان اینکه ارزش احشام کشف شده 25 میلیارد ریال برآورد شده است، از تلاش مرزبانان برای شناسایی و دستگیری متهمان این پرونده خبر داد و اظهار داشت: مرزبانان بطور شبانه روزی و در سخت‌ترین شرایط جوی و جغرافیایی با بهره‌گیری از تجهیزات فنی، به رصد کامل نوار مرز پرداخته و با هرگونه تردد غیر مجاز و ورود و خروج کالای قاچاق مقابله می‌کنند.

به گزارش اروم نیوز؛ طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران درآذربایجان غربی حدود ۹۶۷ کیلو متر است؛ این استان از طرف شمال ۱۴۹ کیلو متر مرز آبی از طریق رودخانه ارس با جمهوری خودمختار نخجوان، از طرف شمال و مغرب ۵۶۶ کیلو متر مرز خاکی با کشور ترکیه و از طرف غرب ۲۵۲ کیلو متر مرز خاکی با کشور عراق دارد.

همچنین این استان در شاخص‌های توسعه و درآمد سرانه جایگاه مناسبی بین استان‌های کشور ندارد و این دو امر مرزی بودن و شرایط اقتصادی مرزنشینان سبب ظهور پدیده‌ای شوم در اقتصاد به نام قاچاق شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=24117

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.