تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

پیام قیام امام حسین (ع) ایثار و ایستادگی در مقابل دشمنان دین بود

  • کد خبر : 14846
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
پیام قیام امام حسین (ع) ایثار و ایستادگی در مقابل دشمنان دین بود

به گزارش پایگاه خبری رک؛ حجت‌الاسلام محمد حیدری‌زاد در خطبه‌های نمازجمعه این هفته ارومیه‌ که همزمان با روز عاشورا و با حضور عزاداران حسینی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام عزای حسینی اظهار کرد: شور و عشق به امام حسین (ع) برای همیشه در قلوب مسلمانان جاری و ساری است و خاموش شدنی نیست. وی با […]

به گزارش پایگاه خبری رک؛ حجت‌الاسلام محمد حیدری‌زاد در خطبه‌های نمازجمعه این هفته ارومیه‌ که همزمان با روز عاشورا و با حضور عزاداران حسینی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام عزای حسینی اظهار کرد: شور و عشق به امام حسین (ع) برای همیشه در قلوب مسلمانان جاری و ساری است و خاموش شدنی نیست.

وی با تاکید بر عظمت این روز بزرگ اظهار کرد: عاشورا درس بزرگ و چكیده دین و اسلام ناب است و باید از قیام اباعبدالله (ع) پیام ایستادگی و ایثار بیاموزیم.

امام جمعه موقت ارومیه بیان کرد: عاشورا سرّی بزرگ از اسرار عالم است و حقیقت آن در روز قیامت ظهور می‌کند.

وی با بیان اینکه، عاشورا برای هميشه در تاريخ زنده خواهد ماند، اظهار کرد: قیامتی در نیم روز عاشورا برپا شده و درس‌های زیادی را برای ما آموخت.

حیدری‌زاد بیان کرد: سعادت جامعه در گرو توجه به درس‌های عاشورا است زیرا که این جریان تاریخی مسیر درست زندگی را به بشریت آموخت.

وی با بیان اینکه عاشورا یک الگوی بزرگ برای عالم بشریت است، افزود: عاشورا بزرگترین الگوی تربیتی برای انسان‌هاست و هنوز باید درس‌های فراوانی از این مکتب فرا گرفته شود.

حیدری‌زاد با اشاره به اینکه عاشورا مفسّر انسان است، تصریح کرد: امام حسین(ع) تمام وجود خود را فدای حقیقت کرد و اینگونه سراسر وجود او مملو از محبت، مهربانی، ایثارگری و فداکاری است.

وی عنوان کرد: ماموریت امام حسین(ع) این بود که نهضت حسینی تبدیل به الگوی سیاسی و مذهبی و درس زندگی انسانیت در جهان باشد که این امر به خوبی محقق شده است.

حیدری‌زاد با اشاره به کلید پیروزی ملت ایران در طول تاریخ عنوان کرد: شرف و سربلندی ملت ایران همیشه به طور مستمر ادامه‌دار خواهد بود چرا که این صراط به اهل بیت و سالار شهیدان متصل بوده‌ است.

امام جمعه موقت ارومیه تصریح کرد: دشمنان از وحدت مسلمانان در هراس هستند و تمام هدفشان از بین بردن این اتحاد است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=14846

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.