تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024
صبح امروز؛

وزیر جهاد کشاورزی وارد آذربایجان‌غربی شد

  • کد خبر : 62255
  • ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۸:۰۲
وزیر جهاد کشاورزی وارد آذربایجان‌غربی شد
وزیر جهاد کشاورزی با هدف افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های کلان در بخش آب و خاک، صنایع تبدیلی و تکمیلی و همچنین دیدار با کشاورزان و نخبگان به آذربایجان‌غربی سفر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «اروم نیوز»؛ وزیر جهاد کشاورزی به منظور افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های مهمی در زمینه آب و خاک، صنایع تبدیلی و تکمیلی به استان آذربایجان‌غربی سفر کرد.

در این سفر، دیدار با کشاورزان، بهره‌برداران، نخبگان و نمایندگان تشکل‌های کشاورزی از برنامه‌های کلیدی اعلام شده است، این سفر نشان‌دهنده اولویت دولت در بهبود شرایط کشاورزی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی است.

بازدیدهای میدانی از طرح‌های کشاورزی و شنیدن مشکلات و دغدغه‌های کشاورزان از برنامه‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی در دولت چهاردهم است.

غلامرضا نوری، وزیر جهاد کشاورزی، از زمان شروع به کار در دولت وفاق ملی به طور فعالانه در مناطق مختلف کشور حضور پیدا کرده است، این سفر، دومین سفر کاری وی طی دو هفته گذشته است که نشان از جدیت وزارتخانه در پیگیری مسائل کشاورزی کشور دارد.

از جمله دیگر برنامه‌های دولت، توسعه زیرساخت‌های کشاورزی هوشمند و پایدار است که در این سفر نیز به طور ویژه به آن پرداخته خواهد شد.

در این سفر، وزیر جهاد کشاورزی به افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های بزرگ در حوزه آب و خاک و آبیاری نوین در شهرستان‌های مختلف استان خواهد پرداخت.

یکی از مهم‌ترین این پروژه‌ها، کارخانه تولید انواع پوره، کنستانتره میوه تازه و رب گوجه فرنگی با ظرفیت ۹ هزار تن است که در شهرستان ارومیه احداث شده است، این کارخانه نقش اساسی در ارتقای صنایع تبدیلی منطقه و ایجاد اشتغال پایدار برای کشاورزان محلی خواهد داشت.

همچنین افتتاح و بهره‌برداری همزمان چهار پروژه شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور در شمال استان از دیگر دستاوردهای این سفر خواهد بود، دیدار با نخبگان و فعالین بخش کشاورزی و شنیدن نظرات و پیشنهادات آنان نیز در برنامه این سفر یک‌روزه قرار دارد.

در راستای این برنامه‌ها، وزارت جهاد کشاورزی قصد دارد با تشویق به استفاده از تکنولوژی‌های نوین، کشاورزی استان را به سوی مدرن‌سازی بیشتر هدایت کند.

انتهای خبر/م

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=62255

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.