تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

هشدار دادستانی مرکز آذربایجان غربی درباره کلاهبرداری با ترفند “پانزی”

  • کد خبر : 20781
  • ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۷:۰۰
هشدار دادستانی مرکز آذربایجان غربی درباره کلاهبرداری با ترفند “پانزی”

مجیدی در گفتگو با خبرنگار اروم نیوز، در رابطه با نحوه کلاهبرداری پانزی، اظهار کرد: یک نفر متهم به هویت ص-ذ با دارابودن ۱۲ نفر شاکی توسط کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری مرکز استان دستگیر شده است. وی تصریح کرد: اتهام وی را دایر کردن شرکت پانزی (عضوی هشدار دادستانی مرکز استان آذربایجان […]

مجیدی در گفتگو با خبرنگار اروم نیوز، در رابطه با نحوه کلاهبرداری پانزی، اظهار کرد: یک نفر متهم به هویت ص-ذ با دارابودن ۱۲ نفر شاکی توسط کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری مرکز استان دستگیر شده است.

وی تصریح کرد: اتهام وی را دایر کردن شرکت پانزی (عضوی هشدار دادستانی مرکز استان آذربایجان غربی درباره کلاهبرداری با ترفند”پانزی” ابی هرمی) و مبلغ کلاهبرداری متهم از شهروندان را حدود سه میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار کرد: نامبرده دستگیر و با قرار بازداشت موقت صادره توسط شعبه هشت دادیاری دادسرای ارومیه به زندان مرکزی منتقل شد.

دادستان مرکز استان آذربایجان غربی ضمن هشدار و آگاهی‌بخشی به شهروندان افزود، کلاهبرداران پانزی با تبلیغات گسترده در فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی یا تبلیغات چهره‌به‌چهره با دادن قول سودهای نجومی و تضمینی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان و بخصوص افراد ناآگاه و ساده‌لوح می‌کنند و فعالیت این‌گونه شرکت‌ها به‌گونه‌ای است که هیچ‌گونه توضیحی نیز به سرمایه‌گذاران خود (افراد جذب شده) نمی‌دهند.

مجیدی تصریح کرد: فعالیت این گروه‌های به‌اصطلاح فعال اقتصادی، ولی در واقع کلاهبردار و شیاد شامل چهار مرحله تبلیغات فریبنده به هر نحو ممکن در فضای واقعی یا مجازی، کسب و جذب سرمایه افراد سرمایه‌گذار ناآگاه و ساده‌لوح، پرداخت سود از پول اعضای جدید به‌منظور جلب‌اعتماد و جذب سرمایه‌گذار جدید به سرمایه‌گذاران قدیمی و در نهایت کلاهبرداری و فرار است.

وی تاکید کرد: قبل از فعالیت در هر حوزه‌ای، به‌خصوص در فضای مجازی، نسبت به مطالعه و افزایش دانش و آگاهی خود در باره موضوع مربوطه اقدام کنید و تنها به ظاهر مطالب پیرامون مجوزها و نظارت مراکز معتبر برای کسب و کارهای اینترنتی اکتفا نکنید و حتماً برای راستی آزمایی به صورت مستقیم از این مراکز و درباره این وب سایت‌ها اعتبارسنجی کرده و به تبلیغات وسوسه‌انگیر و غیرمنطقی شک کنید و تحقیقات گسترده‌ای برای اطمینان از صحت این تبلیغات انجام دهید.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=20781

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.