تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

هزینه‌های برپایی موکب‌ها به طور خودجوش با مردم است

  • کد خبر : 19299
  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
هزینه‌های برپایی موکب‌ها به طور خودجوش با مردم است

سید حسن حسینی در گفتگو با خبرنگار اروم نیوز؛ اظهار کرد: از اول خردادماه برای ثبت‌نام مواکب اربعین حسینی فراخوان داده شده که در نهایت ۷۶ موکب برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی مجوز فعالیت دریافت کردند. وی افزود: از مرز بازرگان تا تمرچین ۳۰ موکب و اقلیم کردستان ۶ موکب و منطقه عربی تا بغداد […]

سید حسن حسینی در گفتگو با خبرنگار اروم نیوز؛ اظهار کرد: از اول خردادماه برای ثبت‌نام مواکب اربعین حسینی فراخوان داده شده که در نهایت ۷۶ موکب برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی مجوز فعالیت دریافت کردند.

وی افزود: از مرز بازرگان تا تمرچین ۳۰ موکب و اقلیم کردستان ۶ موکب و منطقه عربی تا بغداد نیز ۶ موکب همچنین با ۲۰ موکب در کربلا، نجف، سامرا آماده پذیرایی از ۵۰۰ هزار زائر حسینی با حدود دو هزار خادم فعال در مواکب خواهند بود که مواکب استان‌های معین گذرگاه نیز همکاری‌های لازم را در این راستا داشتند.

حسینی تصریح کرد: خدمت به زوار اربعین حسینی جزو اولویت‌های ستاد اربعین است که خوشبختانه حضور نیروهای داوطلب علاقه‌مند مردمی موجب خدمات بهتر و بیشتر در این زمینه شده است.

رئیس عتبات‌عالیات آذربایجان غربی اظهار کرد: ظرفیت اسکان موکب‌های استان ۸۰ هزار نفر به‌صورت روزانه بود.

وی با اشاره به عشق و علاقه اهل‌سنت به خدمات‌رسانی به زائرین اربعین حسینی یادآور شد: در پیرانشهر ۱۶ موکب حسینی برپا شده است که یک موکب بزرگ برای اهل‌سنت استان است که روزانه در این موکب‌ها ۵۷ هزار پرس غذا توزیع می‌شود.

وی عنوان کرد: همچنین روزانه ۱۸۰ هزار پرس غذا در این موکب‌ها طبخ و در بین زوار حسینی توزیع می‌شد.

حسینی با بیان اینکه فعالیت مواکب آذربایجان غربی در استان و کشور عراق مثبت و بسیار ارزشمند بود، افزود: موکب‌ها از ۲۷ مرداد در استان و عراق برپا شده بود که فعالیت آنان تا به امروز ادامه دارد.

وی با تأکید بر لزوم عیب‌شناسی و شناسایی نقاط ضعف مواکب، بیان کرد: نقاط قوت و ضعف عملکردی مواکب استان همه ساله توسط ستاد عتبات و عالیات مورد پایش و ارزیابی قرار می‌گیرد.

حسینی تصریح کرد: نظارت بر نحوه عملکرد موکب‌ها توسط ستاد عتبات‌عالیات صورت می‌گیرد که مجوز فعالیت‌های آنان برای سال آینده از طریق همین ارزیابی‌ها صورت می‌گیرد.

انتهای پیام /

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=19299

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.