تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

هدف اصلی دشمنان در اغتشاشات اخیر ضربه به اسلام و حجاب زنان بود

  • کد خبر : 11606
  • ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲
هدف اصلی دشمنان در اغتشاشات اخیر ضربه به اسلام و حجاب زنان بود

شیرزاد عباسیان در گفتگو با خبرنگار اروم نیوز؛ با اشاره به مبارزه دولت‌ها و سرویس‌های جاسوسی غرب با عفاف و حجاب در کشورهای اسلامی اظهار کرد: موج جدید مبارزه باحجاب، از دوران تثبیت نظام اسلامی آغاز می‌شود، دوره‌ای که در آن از جنگ و فرهنگ غنی آن خبری نیست و تمام توان‌ها به جمع‌آوری ثروت […]

شیرزاد عباسیان در گفتگو با خبرنگار اروم نیوز؛ با اشاره به مبارزه دولت‌ها و سرویس‌های جاسوسی غرب با عفاف و حجاب در کشورهای اسلامی اظهار کرد: موج جدید مبارزه باحجاب، از دوران تثبیت نظام اسلامی آغاز می‌شود، دوره‌ای که در آن از جنگ و فرهنگ غنی آن خبری نیست و تمام توان‌ها به جمع‌آوری ثروت و سرمایه‌سالاری معطوف گشته است.

وی تصریح کرد: هر کس بخواهد از جزئیات جنایات رضاخان مطلع شود، به روزنامه‌‎ها و مجله‌ها و شعرهای اوباش و اراذل زمان رضاخان، از روزگار تباه کشف حجابِ الزامی به بعد، مراجعه کند و از مجالس و محافل و مراکز فساد آن زمان سراغ بگیرد.

 در عصر پهلوی از زن به عنوان کالا استفاده می‌کردند

رئیس دانشگاه امام حسین (ع) با اشاره به فرمایشات رهبر کبیر انقلاب، بیان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند؛ قلم‎‌های مسموم خطاکار و گفتار گویندگان بی فرهنگ، در این نیم‌قرن سیاه اسارت‌بار عصر ننگین پهلوی، زن را به منزله کالایی خواستند و درآورند و آنان را که آسیب‌پذیر بودند به مراکزی کشیدند که قلم را یارای آن نیست.

وی بیان کرد: در زمان رضاخان ازبین‌رفتن فضای انقلابی، حذف ارزش‌های متعالی و الهام‌بخش جبهه و شهادت از یک سو و بروز عوامل گرایش و حرص به سرمایه و زندگی اشرافی در نسل پس از جنگ، تمام زمینه‌های لازم برای بازگشت مبارزه ارتجاعی را فراهم ساخت و سه گروه بیگانگان، ایرانیان خارج از کشور و روشنفکر نمایان داخلی، در صف واحد و البته با مطامع متنوع، جبهه جنگ فرهنگی علیه ارزش‌ها و نمادهای دینی از جمله حجاب را تشکیل داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از جمله نکته قابل‌توجه این است که بیگانگان و خارج‌نشینان، حتی اهداف خود را پنهان نمی‌کنند و می‌کوشند روشنفکرنمایان داخلی را نیز متوجه مسیری که باید بپیمایند بکنند.

 

عباسیان افزود: اثرپذیری زنان و دختران مسلمان از تبلیغ‌های کشورهای غیرمسلمان و تقلید بدون منطق از مدل‌های پوشش غربی نیز در این زمینه نقش مؤثری داشته است.

 دوگانگی زنان شرق به دلیل تأثیرپذیری از سنت‌های غرب

وی عنوان کرد: یکی از صاحب‌نظران در خصوص حجاب گفته است؛ مشکل بسیاری از زنان شرق این است که آنان درعین‌حال که همچنان به ارزش‎های اخلاقی، عفت و شرافت معتقدند، از آداب و رسوم و سنت‎های غربی در مسئله بی‎حجابی و خودآرایی تقلید می‎کنند و این امر آنان را در حالت دوگانگی قرار می‎دهد.

 دوران ۱۶ساله رضاخان با روی‌آوردن به مظاهر تمدن غرب صورت گرفت

عباسیان بیان کرد: دوران ۱۶ساله سلطنت مطلقه رضاخان بر ایران، متضمن اقدامات ضد فرهنگی متعددی بود که عمدتاً با تأکید بر ترک سنت‌های قدیمی و روآوردن به مظاهر تمدن غربی صورت گرفت.

 کشف حجاب یکی از اساسی‌ترین اقدامات رضاشاه برای غربی کردن فرهنگ و ظواهر کشور بوده است

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه بیان کرد: از میان تمام جریانات فرهنگی حکومت پهلوی اول، قضیه کشف حجاب بیشتر موردتوجه واقع شده است؛ چراکه تحلیل‌گران تاریخ معاصر ایران درصدد آن هستند که کشف حجاب یکی از اساسی‌ترین اقدامات رضاشاه برای غربی کردن فرهنگ و ظواهر کشور بوده است.

وی تصریح کرد: با سقوط حکومت رضاشاه، جامعه آن روی خود را نشان داد و مقاومت فرهنگی بانوان به ثمر نشست، اول اردیبهشت 1321 وزارت کشور طی مکتوبی به نخست‌وزیر از شکست سیاست طرح کشف حجاب پرده برداشت و نوشت: «جناب آقای نخست‌وزیر به‌طوری‌که گزارش داده‌اند چندی است استعمال چادر سفید و اخیراً نیز چادرسیاه بین بعضی از بانوان معمول گردیده، در خیابان‌ها و معابر با چادر در حال عبور دیده می‌شوند.

 برخی زنان در کشورهای غربی به دلیل امنیت و آرامش به پوشش کامل روی آورده‌اند

عباسیان با اشاره به اینکه برخی زنان در کشورهای غربی به دلیل امنیت و آرامش به پوشش کامل روی آورده‌اند، افزود: طی سال‌های گذشته با وجود مخالفت‌های شدید کشورهای غربی با اسلام‌گرایی و مصادیق آن از جمله حجاب بانوان، بسیاری از زنان غربی به حجاب یا مفاهیم آن ازجمله داشتن پوشش روی آورده‌اند، امری که بسیاری از زنان غربی باتجربه آن احساس امنیت و آرامش بیشتری در اماکن عمومی داشته و موجب تغییر نگاه آنها به خود و شأن زنانگی شده است

تأثیر سلبریتی‌ها در اغتشاشات اخیر بر روی جوانان خیلی زیاد بود

وی با اشاره به اقدامات برخی سلبریتی‌ها در خصوص مسئله حجاب و ترویج بی‌حجابی در کشور بیان کرد: بعد از اغتشاشات سال گذشته روند کشف حجاب سلبریتی‌هایی که با پول و رسانه همین مملکت به شهرت رسیدند، سیری تداومی داشته و هربار جنجال تازه به پا کرده‌اند.

عباسیان بیان کرد: این معضل بیش از همه می‌تواند تأثیراتی سوء بر قشر نوجوان داشته باشد این موضوع تنها معطوف به رفتار و کنش زنان نیست و گاهی سلبریتی‌ها مرد بر این موضوع دامن می‌زنند.

 سلبریتی‌ها در مقابل قانون‌شکنی باید پاسخگو باشند

رئیس دانشگاه امام حسین (ع) بیان کرد: سلبریتی‌ها امروز، در نقش یک رسانه عمل می‌کند و زمانی که هنجارشکنی می‌کند یا تشویق به قانون‌شکنی می‌بایست در قبال آن پاسخگو باشد.

عباسیان هدف اصلی دشمن در اغتشاشات اخیر را ضربه به اسلام دانست و گفت: این دشمنی‌ها نه فقط ضربه به حجاب و مسئله عفاف است؛ بلکه دشمن از این مسئله ورود و نفوذ کرد تا به مقاصد شوم خود دست یابد.

وی تصریح کرد: زمانی که سلبریتی روسری از سر برمی‌دارد برخی نوجوانان حرکت و اقدام او را تقلید می‌کنند، شرح این مسئله یا به زبان بهتر این معضل بسیار ساده است که بالاخره هر سلبریتی‌ای هوادارانی دارد و می‌تواند با بهره از همان هواداران به نوبه خود باعث تأثیرگذاری منفی و سهمی از اغفال داشته باشد.

عباسیان بیان کرد: امروز تحریک احساسات جمعی که تکمیل‌کننده هجمه شبانه‌روزی معاندین غربی به‌خصوص در فضای مجازی است، به امری سهل برای سلبریتی‌ها بدل شده و طبیعی است زمانی که سلبریتی روسری از سر برمی‌دارد برخی نوجوانان حرکت و اقدام او را تقلید می‌کنند و به همین سادگی تفرقه‌افکنی و تشویش اذهان کلید می‌خورد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=11606

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.