تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

موردی از آنفولانزای فوق‌حاد پرندگان در میاندوآب مشاهده نشده است

  • کد خبر : 24218
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
موردی از آنفولانزای فوق‌حاد پرندگان در میاندوآب مشاهده نشده است

رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به آنفولانزای فوق‌حاد پرندگان در شهرستان میاندوآب گزارش نشده است.

به گزارش اروم نیوز، مهدی فتاحی در گفتگو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به آخرین اقدامات انجام‌گرفته در راستای جلوگیری از شیوع آنفولانزای فوق‌حاد پرندگان، اظهار کرد: شبکه دامپزشکی با جدیت و به‌صورت شبانه‌روزی در راستای پیشگیری از شیوع آنفولانزای فوق‌حاد پرندگان فعالیت می‌کند.

رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب افزود: خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از ابتلا به آنفولانزای فوق‌حاد پرندگان در شهرستان میاندوآب گزارش نشده است.

وی گفت: تمام تلاش خود را بکار گرفته‌ایم تا پنجره‌ای برای ورود ویروس آنفولانزای پرندگان به چرخه تولید مرغ و تخم‌مرغ باز نشود.

فتاحی تصریح کرد: به مردم اطمینان می‌دهیم که مجموعه دامپزشکی با تمام توان و به‌صورت شبانه‌روزی مرغداری‌ها، تالاب‌ها و سواحل رودخانه‌های شهرستان را با همکاری اداره حفاظت از محیط‌زیست رصد و مورد پایش قرار می‌دهد.

رئیس شبکه دامپزشکی میاندوآب با تأکید بر همکاری مردم و دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها برای جلوگیری از شیوع آنفولانزای فوق‌حاد پرندگان، اظهار کرد: در راستای جلوگیری شیوع آنفولانزای فوق‌حاد پرندگان نیازمند همکاری دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی هستیم تا در صورت مشاهده موارد مشکوک سریعاً اقدام به گزارش، نمونه‌برداری و جمع‌آوری کرده و اجازه انتشار ویروس داده نشود.

آنفلوانزا فوق‌حاد پرندگان بیماری ویروسی و مشترک بین انسان و طیور است که این عفونت در پرندگان اهلی به‌سرعت سبب همه‌گیری در میان آنها می‌شود.

 انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=24218

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.