تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024
امام‌جمعه ارومیه مطرح کرد:

لزوم همدلی نمایندگان برای ساخت مجلس امیدآفرین

  • کد خبر : 61797
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۶
لزوم همدلی نمایندگان برای ساخت مجلس امیدآفرین
امام جمعه ارومیه گفت: رهبری فرمودند باید همدلی بین نمایندگان باشد و با یکدیگر مجلسی امیدآفرین تشکیل دهند و از توهین به یکدیگر جلوگیری کنند و مجلس باید مجلسی آرامش‌بخش باشد و نمایندگان از تنش جلوگیری کنند و از مجادلات سیاسی پرهیز کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «اروم نیوز» حجت السلام سید مهدی قریشی در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی این هفته نمازجمعه با اشاره به مسئله هم عفاف و حجاب در جامعه اظهار کرد: باتوجه‌به مسئله حجاب و عفاف در جامعه بایستی هم قوه مجریه و هم قوه مقننه و هم قوه قضائیه در اجرای این امر اهتمام ورزند و کسانی که وظیفه قانونی دارد باید وظیفه خود را به‌خوبی انجام و طرح نور نیز باید در استان ما به‌خوبی اجرا شود.

وی با اشاره‌به‌نزدیک شدن دحو الارض عنوان کرد: دحوالارض روزی که خداوند زمین را آفریدند و طبق روایات و منابعی که موجود است اولین جایی که آب جاری شد مکان کعبه بود و در این شب باید بسیار عبادت کرد و در روز آن باید روزه گرفت و بسیار سفارش شده است.

سید قریشی با اشاره‌به‌نزدیک شدن سالروز رحلت امام خمینی «ره» به ابعاد شخصیتی ایشان اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره)، مؤسس جمهوری اسلامی ایران، شخصیتی برجسته و تأثیرگذار در تاریخ معاصر ایران و جهان بودند. ایشان به دلیل ویژگی‌های فردی و رهبری خود، نقش مهمی در هدایت انقلاب اسلامی ایران و تأسیس نظام جمهوری اسلامی داشتند.

وی تصریح کرد: ۱۴ خرداد روز رحلت امام خمینی (ره) است که باید به یاد این شخصیت بزرگ که هم سیاستمدار و هم عارف و فیلسوف و مجاهد بود، بزرگداشت برگزار کنیم. امام خامنه‌ای تأکید کرده‌اند که نباید اجازه داد مکتب امام فراموش شود.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: ۱۵ خرداد یادآوری مصیبت بزرگی در کشورمان است که در این روز ۱۵ هزار نفر از مردم مظلوم به شهادت رسیدند.

سید قریشی ادامه داد: کسی که استکبار جهانی را به لرزه درآورد بود امام خمینی بود فرمایش امام این بود که من به تمام جهان‌خواران با قاطعیت اعلام می‌کنم اگر بخواهند در مقابل دین ما بایستند ما هم در مقابل تمام انان خواهیم ایستاد و این نشان‌دهنده عظمت امام هست.

وی تصریح کرد: هدف دشمنان شکستن عظمت امام خمینی هست امام خامنه ای فرمودند اگر راه امام را گم کنیم و یا فراموش کنیم ملت ایران سیلی سختی از استکبار جهانی خواهند خورد.

امام‌جمعه ارومیه افزود: مجلس شورای اسلامی با پیام مقام معظم رهبری آغاز شد و نمایندگان ما باید به‌خوبی توصیه‌های مقام معظم رهبری را گوش کنند و هم آن را قاب کنند و در جای بزرگی نصب کنند تا نمایندگان هر روز قبل از اجرای دستور آن را مشاهده کنند و به آن عمل کنند.

وی ادامه داد: ایشان فرمودند باید همدلی بین نمایندگان باشد و با یکدیگر مجلسی امیدآفرین تشکیل دهند و از توهین به یکدیگر جلوگیری کنند و مجلس باید مجلسی آرامش‌بخش باشد و نمایندگان از تنش جلوگیری کنند و از مجادلات سیاسی پرهیز کنند.

وی گفت: مسئله دیگر بحث تعیین و تکلیف میدان امام است از سال ۷۳ در دست اقدام است و بعد از ۳۰ سال هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است و دیگری پل آذربایجان است که چندین سال است که ناتمام بودن آن در ورودی اصلی شهر جلوه خوبی ندارد و تله‌کابین و انواع دیگر که لازم است مسئولین آن‌ها را مدنظر قرار دهند.
انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=61797

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.