تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ 16 ربيع ثاني 1446 Saturday, 19 October , 2024

طرح الگوی کشت در آذربایجان غربی اجرا می‌شود

  • کد خبر : 19547
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
طرح الگوی کشت در آذربایجان غربی اجرا می‌شود

«خسرو شهبازی» با اشاره به اجرای الگوی کشت در آذربایجان غربی به خبرنگار اروم نیوز گفت: در حال حاضر برای دستیابی به کشاورزی پایدار با بازدهی بالا، به یک الگوی صحیح تولید در استان نیاز است. وی تصریح کرد: بنابراین اجرای طرح‌های اصلاح الگوی کشت و رونق تولید، نقطه هدف راهبرد کشاورزی برای فرار از […]

«خسرو شهبازی» با اشاره به اجرای الگوی کشت در آذربایجان غربی به خبرنگار اروم نیوز گفت: در حال حاضر برای دستیابی به کشاورزی پایدار با بازدهی بالا، به یک الگوی صحیح تولید در استان نیاز است.

وی تصریح کرد: بنابراین اجرای طرح‌های اصلاح الگوی کشت و رونق تولید، نقطه هدف راهبرد کشاورزی برای فرار از خشکسالی است تا با رسیدن به راندمان تولید در واحد سطح و بهره‌وری از آب‌وخاک مشکلات این بخش از تولید استان برطرف شود.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی به هدف اصلی اجرای طرح الگوی کشت در استان اشاره کرد و افزود: اجرای الگوی کشت در آذربایجان غربی باتوجه‌به شرایط آب‌وهوایی، تغییرات اقلیم و محدودیت منابع آبی گامی بلند در راستای ارتقای بهره‌وری و افزایش راندمان آبیاریا و صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی است.

وی عنوان کرد: از دیگر اهداف برنامه الگوی کشت، سازگاری با کم‌آبی است که با اجرای آن درآمد کشاورزان نیز افزایش می‌یابد.

شهبازی بیان کرد: در این راستا، در آذربایجان غربی باتوجه‌به شرایط دریاچه ارومیه باید محصولاتی در حوزه آبریز دریاچه کاشته شود که علاوه بر حفظ منابع طبیعی تولید پایدار ایجاد می‌شود.

وی اظهار کرد: کشت محصولات کم‌ابر، تغییر فصل کاشت و اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها از اقداماتی است که در راستای اجرای طرح الگوی کشت در مزارع استان اجرا می‌شود.

شهبازی گفت: باتوجه‌به شرایط آب‌وهوایی، تغییرات اقلیم و محدودیت منابع آبی اجرای الگوی کشت در کشور یک الزام است و برای این مهم باید از کشاورزی معیشتی به سمت کشاورزی اقتصادی حرکت کنیم که این امر نیازمند ارائه مشوق‌های حمایتی و مالی به کشاورزان است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://oroumnews.ir/?p=19547

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.